Zum Inhalt springen

  1. Mulindwa, Innocent [VerfasserIn]; Ninan, Elizabeth [VerfasserIn]; Rakotomalala, Mamy [VerfasserIn]; Tsimpo, Clarence [VerfasserIn]; Wodon, Quentin [VerfasserIn]

    Uganda Note : Levels and Efficiency of Spending for Education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, DC: World Bank, 2016

    Erschienen in: Systems Approach for Better Education Results

  2. Moscoviz, Laura [VerfasserIn]; Evans, David K. [VerfasserIn]

    Learning loss and student dropouts during the COVID-19 pandemic : a review of the evidence two years after schools shut down

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, DC: Center for Global Development, [2022]

    Erschienen in: Center for Global Development: Working paper ; 609

  3. Adelman, Melissa [VerfasserIn]; Haimovich, Francisco [VerfasserIn]; Ham, Andres [VerfasserIn]; Vazquez, Emmanuel [VerfasserIn]

    Predicting School Dropout with Administrative Data : New Evidence from Guatemala and Honduras

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2017

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 8142

  4. Fredriksen, Birger [VerfasserIn] ; Fredriksen, Birger [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Brar, Sukhdeep [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Trucano, Michael [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Fournir des manuels scolaires a tous les enfants d'Afrique subsaharienne : Strategies de lutte contre leur cherte et leur faible disponibilite - [Online-Ausg.]

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, D.C: The World Bank, 2015

    Erschienen in: Directions in Development;Directions in Development - Human Development- Directions in Development - Human Development- World Bank E-Library Archive

  5. Horstschräer, Julia [VerfasserIn]; Sprietsma, Maresa [VerfasserIn]

    The effects of the bologna process on college enrollment and drop-out rates

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Mannheim: ZEW, 2010

    Erschienen in: Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung: ZEW discussion papers ; 2010,018

  6. Pfeiffer, Friedhelm [VerfasserIn]; Stichnoth, Holger [VerfasserIn]

    Fiscal and individual rates of return to university education with and without graduation

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2021

    Erschienen in: Applied economics letters ; 28(2021), 16, Seite 1432-1435

  7. Bau, Natalie [VerfasserIn]; Chang, Andres Yi [VerfasserIn]; Das, Jishnu [VerfasserIn]

    New Evidence on Learning Trajectories in a Low-Income Setting

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2021

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 9597

  8. Azevedo, Joao Pedro [VerfasserIn]; Geven, Koen [VerfasserIn]; Goldemberg, Diana [VerfasserIn]; Hasan, Amer [VerfasserIn]; Iqbal, Syedah Aroob [VerfasserIn]

    Simulating the Potential Impacts of COVID-19 School Closures on Schooling and Learning Outcomes : A Set of Global Estimates

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2020

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 9284

  9. Avitabile, Ciro [VerfasserIn]; Cuevas, Janina [VerfasserIn]; Jamison, Julian C. [VerfasserIn]; de Hoyos, Rafael [VerfasserIn]

    Addressing High School Dropouts with a Scalable Intervention : The Case of PODER

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2019

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 9085

  10. Albæk, Karsten [VerfasserIn]; Asplund, Rita [VerfasserIn]; Barth, Erling [VerfasserIn]; Lindahl, Lena [VerfasserIn]; Strom, Marte [VerfasserIn]; Vanhala, Pekka [VerfasserIn]

    Better Late Than Never? How Late Completion Affects the Early Careers of Dropouts

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn: Institute of Labor Economics (IZA), 2019

  11. Cerutti, Paula [VerfasserIn]; Crivellaro, Elena [VerfasserIn]; Reyes, German [VerfasserIn]; Sousa, Liliana D. [VerfasserIn]

    Hit and Run? Income Shocks and School Dropouts in Latin America

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2018

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 8344

  12. García Montalvo, José [VerfasserIn]

    The impact of progressive tuition fees on dropping out of higher education : a regression discontinuity design

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Barcelona: GSE, Graduate School of Economics, January 2018

    Erschienen in: Barcelona Graduate School of Economics: Barcelona GSE working paper series ; 1017

  13. García Montalvo, José [VerfasserIn]

    The impact of progressive tuition fees on dropping out of higher education : a regression discontinuity design

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Barcelona: Universitat Pompeu Fabra, Department of Economics and Business, January 2018

    Erschienen in: Universitat Pompeu Fabra: Working papers ; 1597

  14. Andres, Luis [VerfasserIn]; Borja-Vega, Christian [VerfasserIn]; Fenwick, Crystal [VerfasserIn]; Gomez-Suarez, Ronald [VerfasserIn]; de Jesus Filho, Jaime [VerfasserIn]

    Overview and Meta-Analysis of Global Water, Sanitation, and Hygiene Impact Evaluations

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2018

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 8444

  15. Cruz, Tassia [VerfasserIn]; Loureiro, Andre [VerfasserIn]; Sa, Eduardo [VerfasserIn]

    Full-Time Teachers, Students, and Curriculum : The Single-Shift Model in Rio de Janeiro

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2017

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 8086