Zum Inhalt springen

  1. Leight, Jessica [VerfasserIn]; Gilligan, Daniel Orth [VerfasserIn]; Mulford, Michael [VerfasserIn]; Taffesse, Alemayehu Seyoum [VerfasserIn]; Tambet, Heleene [VerfasserIn]

    Aspiring to more? : new evidence on the effect of a light-touch aspirations intervention in rural Ethiopia

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, DC, USA: International Food Policy Research Institute, [2021]

    Erschienen in: International Food Policy Research Institute: IFPRI discussion paper ; 2070

  2. Allmang, Skye [VerfasserIn]; Heymann, Jody [VerfasserIn]; Khakshi, James Ward [VerfasserIn]; Raza, Wameq [VerfasserIn]; Rozhenkova, Veronika [VerfasserIn]

    Factors Associated with Educational and Career Aspirations of Young Women and Girls in Sierra Leone

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Taylor and Francis, 2021

  3. Martínez López, Gabriel Tarriba [VerfasserIn] ; Kreyenfeld, Michaela [AkademischeR BetreuerIn]; Kalter, Frank [AkademischeR BetreuerIn]; Diehl, Claudia [AkademischeR BetreuerIn]; Giesecke, Johannes [AkademischeR BetreuerIn]

    ˜Theœ roots of ambition: Explaining the immigrant advantage in educational aspirations and choices in Western Europe

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Berlin: Hertie School, 2021

    Erschienen in: Dissertations submitted to the Hertie School ; 04/2021

  4. Valls, Ona [VerfasserIn]; Astleithner, Franz [VerfasserIn]; Schels, Brigitte [VerfasserIn]; Vogl, Susanne [VerfasserIn]; Kogler, Raphaela [VerfasserIn]

    Educational and Occupational Aspirations: A Longitudinal Study of Vienna Youth

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

    Erschienen in: Social Inclusion ; 10(2022), 2, Seite 226-239

  5. Valls, Ona [VerfasserIn]; Astleithner, Franz [VerfasserIn]; Schels, Brigitte [VerfasserIn]; Vogl, Susanne [VerfasserIn]; Kogler, Raphaela [VerfasserIn]

    Educational and Occupational Aspirations: A Longitudinal Study of Vienna Youth

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

  6. Milovanska-Farrington, Stefani [VerfasserIn]

    Do parents expect too much or is it all about grades? : the discrepancy between parents’ aspirations and child’s academic performance, and parental satisfaction with the school

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

    Erschienen in: Cogent economics & finance ; 10(2022), 1, Artikel-ID 2079178, Seite 1-23

  7. Vetrone, Laura [VerfasserIn]; Benoit, Cecilia [VerfasserIn]; Magnuson, Doug [VerfasserIn]; Jansson, Sven Mikael [VerfasserIn]; Healey, Priscilla [VerfasserIn]; Smith, Michaela [VerfasserIn]

    Education Aspirations and Barriers to Achievement for Street‐Involved Youth in Victoria, Canada

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

    Erschienen in: Social Inclusion ; 10(2022), 4, Seite 4-15

  8. Milovanska-Farrington, Stefani [VerfasserIn]

    Do parents expect too much or is it all about grades? : the discrepancy between parents' aspirations and child's academic performance, and parental satisfaction with the school

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn, Germany: IZA - Institute of Labor Economics, April 2021

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 14275

  9. Gebremariam, Aregawi G. [VerfasserIn]; Lodigiani, Elisabetta [VerfasserIn]; Pasini, Giacomo [VerfasserIn]

    The impact of Ethiopian productive safety-net program on children’s educational aspirations

    Venice Italy: Department of Economics, Ca’ Foscari University of Venice, November 1, 2017

    Erschienen in: Working papers ; 201702600

  10. Vetrone, Laura [VerfasserIn]; Benoit, Cecilia [VerfasserIn]; Magnuson, Doug [VerfasserIn]; Jansson, Sven Mikael [VerfasserIn]; Healey, Priscilla [VerfasserIn]; Smith, Michaela [VerfasserIn]

    Education Aspirations and Barriers to Achievement for Street‐Involved Youth in Victoria, Canada

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

  11. Sultan, Maheen [VerfasserIn]; Seager, Jennifer [VerfasserIn]; Rashid, Sabina Faiz [VerfasserIn]; Haque, Mohammed Ashraful [VerfasserIn]; Khondaker, Sahida [VerfasserIn]

    "Do poor people's dreams ever come true?" : educational aspirations and lived realities in urban slums in Dhaka, Bangladesh

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2021

    Erschienen in: The European journal of development research ; 33(2021), 5 vom: Okt., Seite 1409-1428

  12. Keller, Tamás [VerfasserIn]; Takács, Károly [VerfasserIn]; Elwert, Felix [VerfasserIn]

    Yes, you can! : effects of transparent admission standards on high school track choice : a randomized field experiment

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Budapest: Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, 2021

    Erschienen in: KRTK-KTI working papers ; 2021,25