Zum Inhalt springen

  1. Anghel, Brindusa [VerfasserIn]; Rodríguez-Planas, Núria [VerfasserIn]; Sanz de Galdeano, Anna [VerfasserIn]

    Gender equality and the math gender gap

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Madrid: Banco de España, 2020

    Erschienen in: Banco de España: Documentos de trabajo ; 2020,31

  2. Anghel, Brindusa [VerfasserIn] ; Rodríguez-Planas, Núria [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Sanz‐de‐Galdeano, Anna [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Culture, Gender, and Math : A Revisitation

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2019]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 12371

  3. Badr, Menshawy [VerfasserIn]; Morrissey, Oliver [VerfasserIn]; Appleton, Simon [VerfasserIn]

    Gender differentials in maths test scores in MENA countries

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Nottingham: The University of Nottingham, Centre for Research in Economic Development and International Trade (CREDIT), 2012

  4. Asakawa, Shinsuke [VerfasserIn]; Ōtake, Fumio [VerfasserIn]

    Impact of temporary school closure due to COVID-19 on the academic achievement of elementary school students

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Toyonaka, Osaka, Japan: Graduate School of Economics, Osaka University, September 2021

    Erschienen in: Discussion papers in economics and business ; 2021,14

  5. Gevrek, Z. Eylem [VerfasserIn] ; Neumeier, Christian [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Gevrek, Deniz [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Explaining the Gender Test Score Gap in Mathematics : The Role of Gender Inequality

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2018]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 11260

  6. Carneiro, Pedro [VerfasserIn]; Cruz Aguayo, Yyannú [VerfasserIn]; Schady, Norbert Rüdiger [VerfasserIn]

    Mothers, teachers, peers, and the gender gap in early math achievement

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, DC: Inter-American Development Bank (IDB), 2018

  7. Carneiro, Pedro M. [VerfasserIn]; Cruz-Aguayo, Yyannú [VerfasserIn]; Schady, Norbert Rüdiger [VerfasserIn]

    Where the girls are not: Households, teachers, and the gender gap in early math achievement

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, DC: Inter-American Development Bank (IDB), 2017

  8. Felteau, Claude [VerfasserIn]; Lefebvre, Pierre [VerfasserIn]

    Can universal preschool education intensities counterbalance parental socioeconomic gradients? : repeated international evidence from Fourth graders skills achievement

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Montréal]: Groupe de recherche sur le capital humain, ESG, UQÀM, February 2023

    Erschienen in: Research Group on Human Capital working paper series ; 2023,1

  9. Gendre, Alexandra de [VerfasserIn]; Feld, Jan [VerfasserIn]; Salamanca, Nicolás [VerfasserIn]; Zölitz, Ulf [VerfasserIn]

    Same-sex role model effects in education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Zurich: University of Zurich, Department of Economics, June 2023

    Erschienen in: Universität Zürich: Working paper series ; 438

  10. Gendre, Alexandra de [VerfasserIn]; Feld, Jan [VerfasserIn]; Salamanca, Nicolás [VerfasserIn]; Zölitz, Ulf [VerfasserIn]

    Same-sex role model effects in education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Zurich, Switzerland: URPP Equality of Opportunity, University of Zurich, [2023]

    Erschienen in: URPP Equality of Opportunity discussion paper series ; 30

  11. Di Tommaso, Maria Laura [VerfasserIn]; Maccagnan, Anna [VerfasserIn]; Mendolia, Silvia [VerfasserIn]

    The Gender Gap in Attitudes and Test Scores: A New Construct of the Mathematical Capability

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn: Institute of Labor Economics (IZA), 2018

  12. Avitabile, Ciro [VerfasserIn]; de Hoyos, Rafael [VerfasserIn]

    The Heterogeneous Effect of Information on Student Performance : Evidence from a Randomized Control Trial in Mexico

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2015

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 7422

  13. Garcia-Moreno, Vicente A. [VerfasserIn]; Patrinos, Harry Anthony [VerfasserIn]; de Hoyos, Rafael [VerfasserIn]

    The Impact of an Accountability Intervention with Diagnostic Feedback : Evidence from Mexico

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2015

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 7393

  14. Atanassov, Dimitar [VerfasserIn]; Bankov, Kiril [VerfasserIn]; Danchev, Plamen [VerfasserIn]; Stoimenova, Vessela [VerfasserIn]

    Pilot Implementation of Statistical Models for Estimation of the Value-Added of Bulgarian Schools Using National Student Assessment Data

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2013