Zum Inhalt springen

  1. Lechner, Clemens [VerfasserIn]; Knopf, Thomas [VerfasserIn]; Napolitano, Christopher M. [VerfasserIn]; Rammstedt, Beatrice [VerfasserIn]; Roberts, Brent W. [VerfasserIn]; Soto, Christopher J. [VerfasserIn]; Spengler, Marion [VerfasserIn]

    The Behavioral, Emotional, and Social Skills Inventory (BESSI): Psychometric Properties of a German-Language Adaptation, Temporal Stabilities of the Skills, and Associations with Personality and Intelligence

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2022

  2. Ajayi, Kehinde [VerfasserIn]; Das, Smita [VerfasserIn]; Delavallade, Clara [VerfasserIn]; KETEMA, TIGIST [VerfasserIn]; Rouanet, Lea Marie [VerfasserIn]

    Gender Differences in Socio-Emotional Skills and Economic Outcomes : New Evidence from 17 African Countries

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2023]

  3. Bhaktha, Nivedita [VerfasserIn]; Lechner, Clemens [VerfasserIn]

    To Score or Not to Score? A Simulation Study on the Performance of Test Scores, Plausible Values, and SEM, in Regression With Socio-Emotional Skill or Personality Scales as Predictors

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2021

  4. Halim, Daniel [VerfasserIn] ; Ubfal, Diego [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Wangchuk, Rigzom [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Policy Lessons on Supporting Women Entrepreneurs

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, D.C: The World Bank, 2023

    Erschienen in: Gender Innovation Lab Federation Causal Evidence Series

  5. Mitchell, Mark [VerfasserIn]; Favara, Marta [VerfasserIn]; Porter, Catherine [VerfasserIn]; Sánchez, Alan [VerfasserIn]

    Human Capital Development : New Evidence on the Production of Socio-Emotional Skills

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2021]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 13804

  6. Attanasio, Orazio [VerfasserIn] ; Blundell, Richard W. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Conti, Gabriella [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Mason, Giacomo [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Inequality in Socio-Emotional Skills : A Cross-Cohort Comparison

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2020]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 13124

  7. Ajayi, Kehinde [VerfasserIn]; Das, Smita [VerfasserIn]; Delavallade, Clara [VerfasserIn]; Ketema, Tigist [VerfasserIn]; Rouanet, Léa [VerfasserIn]

    Gender Differences in Socio-Emotional Skills and Economic Outcomes : New Evidence from 17 African Countries

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2022

    Erschienen in: Policy Research Working Papers ; 10197

  8. Nießen, Désirée [VerfasserIn]; Danner, Daniel [VerfasserIn]; Spengler, Marion [VerfasserIn]; Lechner, Clemens [VerfasserIn]

    Big Five Personality Traits Predict Successful Transitions From School to Vocational Education and Training: A Large-Scale Study

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2020

  9. Lechner, Clemens [VerfasserIn]; Bender, Jens [VerfasserIn]; Brandt, Naemi D. [VerfasserIn]; Rammstedt, Beatrice [VerfasserIn]

    Two Forms of Social Inequality in Students' Socio-Emotional Skills: Do the Levels of Big Five Personality Traits and Their Associations With Academic Achievement Depend on Parental Socioeconomic Status?

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2021

  10. Kosse, Fabian [VerfasserIn]; Rajan, Ranjita [VerfasserIn]; Tincani, Michela M. [VerfasserIn]

    The persistent effect of competition on prosociality

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn, Germany: IZA - Institute of Labor Economics, November 2023

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 16595

  11. Kosse, Fabian [VerfasserIn]; Rajan, Ranjita [VerfasserIn]; Tincani, Michela M. [VerfasserIn]

    The persistent effect of competition on prosociality

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Munich, Germany: CESifo, November 2023

    Erschienen in: CESifo GmbH: CESifo working papers ; 10779

  12. Kosse, Fabian [VerfasserIn]; Rajan, Ranjita [VerfasserIn]; Tincani, Michela M. [VerfasserIn]

    The persistent effect of competition on prosociality

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [München]: Collaborative Research Center Transregio 190, [2023]

    Erschienen in: Discussion paper ; 449

  13. Le Forner, Helène [VerfasserIn]

    Formation of children's cognitive and socio-emotional skills: is all parental time equal?

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Aix-en-Provence; Marseille]: Aix-Marseille School of Economics, [2021]

    Erschienen in: Working papers ; 2021,17

  14. Adunts, Davit [VerfasserIn]

    Paternal circular migrationand development of socio-emotional skills of children left behind

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Prague: Charles University, Center for Economic Research and Graduate Education, July 2021

    Erschienen in: Centrum pro Ekonomický Výzkum a Postgradualní Vzdělávání: Working paper series ; 696

  15. Gupta, Renu [VerfasserIn]

    The role of pedagogy in developing life skills - [This working paper was last revised in October 2018]

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    New Delhi, India: National Council of Applied Economic Researchk, June 2021

    Erschienen in: Working papers ; 124

  16. Abufhele, Alejandra [VerfasserIn]; Contreras Guajardo, Dante [VerfasserIn]; Puentes, Esteban [VerfasserIn]; Telias, Amanda [VerfasserIn]

    Socioeconomic gradients in child development: evidence from a Chilean longitudinal study 2010-2017

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Santiago: [Universidad de Chile, Departamento de Economía], diciembre de 2020

    Erschienen in: Universidad de Chile: Serie de documentos de trabajo ... ; 509

  17. Morando, Greta [VerfasserIn]; Platt, Lucinda [VerfasserIn]

    The impact of centre-based childcare on non-cognitive skills of young children

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn, Germany: IZA - Institute of Labor Economics, July 2022

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 15435