@misc
{TN_libero_mab2,
author = {
Paul, Heike
AND
Ernst, Christoph
},
title = {
Amerikanische Fernsehserien der Gegenwart
Perspektiven der American Studies und der Media Studies
},
publisher = {transcript-Verlag},
isbn = {9783839419892},
keywords = {
Television series United States History and criticism
,
Television series Social aspects United States
,
Television programs Social aspects United States History 21st century
,
Television programs United States Plots, themes, etc
,
Amerika
,
Fernsehen
,
Medienwissenschaft
,
Popkultur
,
Amerikanistik
,
The Good Wife
,
30 Rock
,
The West Wing
,
True Blood
,
Fringe
,
Breaking Bad
,
Rome
,
Joss Whedon
,
The Sopranos
,
Film
,
Television
,
America
,
Media Studies
,
Popular Culture
,
American Studies
,
SOCIAL SCIENCE / Popular Culture
,
Aufsatzsammlung
,
USA
,
Fernsehserie
},
year = {2015},
abstract = {Literaturangaben},
abstract = {Frontmatter -- -- Inhalt -- -- Einleitung -- -- Mr. White Breaks on through to the Other Side. Agency, Genre und die Repräsentation soziokultureller Dichotomien in Vince Gilligans Breaking Bad -- -- »Whatever Happened, Happened«. Serial Character Constellation as Problem and Solution in Lost -- -- Shakespeare’s Wire -- -- (Post-)Feminism and Gender Politics in Mad Men -- -- Truth, Justice, and Contingency in The Good Wife -- -- 30 Rock: Complexity, Metareferentiality and the Contemporary Quality Sitcom -- -- Paranoia in Serie — Zur Strukturlogik von Ereignisnarrationen in der Fernsehserie Fringe -- -- Verschwörung gegen Amerika. True Blood und die Politiken des Vampirs -- -- »How Is It Possible That This Was Kept a Secret?« Representation, Realism, and ›Epistemic Panic‹ in The West Wing -- -- Der mögliche Untergang der Republik. Zur Verschränkung von Möglichkeitsdenken und politischem Diskurs in der Historienserie Rome -- -- Slices of Life — Killing and Seriality in Dexter -- -- »Folge dem auteur!« Serielle und transmediale Autorenschaft am Beispiel von Joss Whedon -- -- Verzeichnis der Autorinnen -- -- Backmatter},
abstract = {Mr. White breaks on through to the other side : Agency, genre und die Repräsentation soziokultureller Dichotomien in Vince Gilligans Breaking bad Philip Dreher, Lukas R.A. Wilde},
abstract = {"Whatever happened, happened" : serial character constellation as problem and solution in Lost Frank Kelleter},
abstract = {Shakespeare's Wire Elisabeth Bronfen (Post- )Feminism and gender politics in Mad men},
abstract = {Truth, justice, and contingency in The good wife Katja Kanzler},
abstract = {30 Rock : complexity, metareferentiality and the contemporary quality sitcom Katrin Horn},
abstract = {Paranoia in Serie : Zur Strukturlogik von Ereignisnarrationen in der Fernsehserie Fringe Carolin Lano},
abstract = {Verschwörung gegen Amerika : True blood und die Politiken des Vampirs André Grzeszyk},
abstract = {"How is it possible that this was kept a secret?" : Representation, realism, and "epistemic panic" in The West Wing Sebastian M. Herrmann},
abstract = {Der mögliche Untergang der Republik : zur Verschränkung von Möglichkeitsdenken und politischem Diskurs in der Historienserie Rome Christoph Ernst},
abstract = {Slices of life : killing and seriality in Dexter Karin Hoepker},
abstract = {"Folge dem auteur!" : Serielle und transmediale Autorenschaft am Beispiel von Joss Whedon Sven Grampp.},
booktitle = {Film},
booktitle = {De Gruyter eBook-Paket Sozialwissenschaften},
address = {
Bielefeld
},
}