Zum Inhalt springen

  1. Eble, Alex [VerfasserIn] ; Boone, Peter [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Elbourne, Diana [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Eble, Alex [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    On Minimizing the Risk of Bias in Randomized Controlled Trials in Economics

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Washington, D.C: The World Bank, 2016

    Erschienen in: World Bank E-Library Archive

  2. Eble, Alex [VerfasserIn] ; Boone, Peter [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Elbourne, Diana [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    On Minimizing the Risk of Bias in Randomized Controlled Trials in Economics

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2017]

    Erschienen in: World Bank Policy Research Working Paper ; No. 7746

  3. Eble, Alex [VerfasserIn] ; Boone, Peter [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Elbourne, Diana [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    On Minimizing the Risk of Bias in Randomized Controlled Trials in Economics

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2015]

  4. Eble, Alex [VerfasserIn]; Escueta, Maya [VerfasserIn]

    When bootstraps aren't enough: aspirations, learning, and educational supply

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    New York, NY: Columbia, SIPA, Center for Development Economics and Policy, October 2021

    Erschienen in: CDEP-CGEG working paper series ; 99

  5. Boone, Peter [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Elbourne, Diana [VerfasserIn]

    On Minimizing the Risk of Bias in Randomized Controlled Trials in Economics

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2016

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 7746

  6. Fazzio, Ila [VerfasserIn] ; Eble, Alex [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Lumsdaine, Robin L. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Boone, Peter [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Bouy, Baboucarr [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Hsieh, Pei-Tseng Jenny [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Jayanty, Chitra [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Johnson, Simon [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Silva, Ana Filipa [Sonstige Person, Familie und Körperschaft] National Bureau of Economic Research

    Large Learning Gains in Pockets of Extreme Poverty : Experimental Evidence from Guinea Bissau

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Cambridge, Mass: National Bureau of Economic Research, 2020

    Erschienen in: NBER working paper series ; no. w27799

  7. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What we teach about race and gender : representation in images and text of children's books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn, Germany: IZA - Institute of Labor Economics, April 2023

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 16058

  8. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What We Teach about Race and Gender : Representation in Images and Text of Children's Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2023]

  9. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What We Teach About Race and Gender : Representation in Images and Text of Children's Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2023]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 16058

  10. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What we teach about race and gender : representation in images and text of children's books

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2023

    Erschienen in: The quarterly journal of economics ; 138(2023), 4 vom: Nov., Seite 2225-2285

  11. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What We Teach about Race and Gender: Representation in Images and Text of Children's Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn: Institute of Labor Economics (IZA), 2023

  12. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Chiril, Patricia [VerfasserIn]; Christ, Callista [VerfasserIn]; Das, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]

    Tales and Tropes : Gender Roles from Word Embeddings in a Century of Children’s Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, 2022

    Erschienen in: University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper ; No. 2022-128

  13. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn] ; National Bureau of Economic Research

    What We Teach About Race and Gender : Representation in Images and Text of Children's Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Cambridge, Mass: National Bureau of Economic Research, 2021

    Erschienen in: NBER working paper series ; no. w29123

  14. Adukia, Anjali [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Harrison, Emileigh [VerfasserIn]; Runesha, Hakizumwami Birali [VerfasserIn]; Szasz, Teodora [VerfasserIn]

    What We Teach About Race and Gender : Representation in Images and Text of Children’s Books

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2021]

    Erschienen in: University of Chicago, Becker Friedman Institute for Economics Working Paper ; No. 2021-44

  15. Fazzio, Ila [VerfasserIn]; Eble, Alex [VerfasserIn]; Lumsdaine, Robin L. [VerfasserIn]; Boone, Peter [VerfasserIn]; Bouy, Baboucarr [VerfasserIn]; Hsieh, Pei-Tseng Jenny [VerfasserIn]; Jayanty, Chitra [VerfasserIn]; Johnson, Simon [VerfasserIn]; Silva, Filipa [VerfasserIn]

    Large Learning Gains in Pockets of Extreme Poverty : Experimental Evidence from Guinea Bissau

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, 2022

    Erschienen in: NBER Working Paper ; No. w27799