Zum Inhalt springen

  1. Beck Lidén, Claudia [VerfasserIn] ; Ethofer, Thomas [AkademischeR BetreuerIn]

    Neurobiology of knowledge and misperception of lyrics by means of a novel method to induce concurring auditory perceptions by using Mondegreens and Soramimi

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Tübingen: Universitätsbibliothek Tübingen, 2019

  2. Krüger, Oliver [VerfasserIn] ; Ethofer, Thomas [AkademischeR BetreuerIn]

    Examination of the structural connectivity profile of the Bed Nucleus of the Stria Terminalis in the human brain using probabilistic fiber tracking of diffusion weighted magnetic resonance imaging data

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Tübingen: Universitätsbibliothek Tübingen, 2016

  3. Bisch, Jeanne [VerfasserIn] ; Ethofer, Thomas [AkademischeR BetreuerIn]

    Verarbeitung emotionaler und sozialer Signale bei Erwachsenen mit Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Tübingen: Universitätsbibliothek Tübingen, 2016

  4. Alzaid, Haidar [VerfasserIn]; Ethofer, Thomas [VerfasserIn]; Hobert, Markus A. [VerfasserIn]; Kardatzki, Bernd [VerfasserIn]; Erb, Michael [VerfasserIn]; Maetzler, Walter [VerfasserIn]; Berg, Daniela [VerfasserIn]

    Distinct Relationship Between Cognitive Flexibility and White Matter Integrity in Individuals at Risk of Parkinson’s Disease

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers, 13 August 2020

    Erschienen in: Frontiers in Aging Neuroscience ; 12 (2020), 250

  5. Peter Walla [VerfasserIn]; Andreas J. Fallgatter [VerfasserIn]; Cornelia Herbert [VerfasserIn]; Georg Northoff [VerfasserIn]; Thomas Ethofer [VerfasserIn]

    The Janus-Face of Language: Where Are the Emotions in Words and the Words in Emotions?

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Erscheinungsort nicht ermittelbar]: Frontiers Media SA, 2018

    Erschienen in: Frontiers Research Topics

  6. Alzaid, Haidar [VerfasserIn]; Ethofer, Thomas [VerfasserIn]; Kardatzki, Bernd [VerfasserIn]; Erb, Michael [VerfasserIn]; Scheffler, Klaus [VerfasserIn]; Berg, Daniela [VerfasserIn]; Maetzler, Walter [VerfasserIn]; Hobert, Markus A. [VerfasserIn]

    Gait decline while dual-tasking is an early sign of white matter deterioration in middle-aged and older adults

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Lausanne: Frontiers, 29 September 2022

    Erschienen in: Frontiers in Aging Neuroscience ; 14 (2022), 934241

  7. Kaiser, Anna [VerfasserIn]; Aggensteiner, Pascal [VerfasserIn]; Holtmann, Martin [VerfasserIn]; Fallgatter, Andreas [VerfasserIn]; Romanos, Marcel [VerfasserIn]; Abenova, Karina [VerfasserIn]; Alm, Barbara [VerfasserIn]; Becker, Katja [VerfasserIn]; Döpfner, Manfred [VerfasserIn]; Ethofer, Thomas [VerfasserIn]; Thome, Johannes [VerfasserIn]; Hohmann, Sarah [VerfasserIn]; Millenet, Sabina [VerfasserIn]; Holz, Nathalie E. [VerfasserIn]; Banaschewski, Tobias [VerfasserIn]; Brandeis, Daniel [VerfasserIn]

    EEG data quality : determinants and impact in a multicenter study of children, adolescents, and adults with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD)

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    February 2021

    Erschienen in: Brain Sciences ; 11(2021), 2, Seite 1-36

  8. Rösler, Michael [VerfasserIn]; Zinnow, Toivo [VerfasserIn] ; Retz, Wolfgang [MitwirkendeR]; Philipsen, Alexandra [MitwirkendeR]; Banaschewski, Tobias [MitwirkendeR]; Kaiser, Anna [MitwirkendeR]; Millenet, Sabina [MitwirkendeR]; Alm, Barbara [MitwirkendeR]; Fallgatter, Andreas [MitwirkendeR]; Thome, Johannes [MitwirkendeR]; Sobanski, Esther [MitwirkendeR]; Henning, Oliver [MitwirkendeR]; Bleich, Melania [MitwirkendeR]; Gregório Hertz, Priscilla [MitwirkendeR]; Davydenko, Sergiy [MitwirkendeR]; Wandschneider, Roland [MitwirkendeR]; Krechlow, Beate [MitwirkendeR]; Schulze, Marcel [MitwirkendeR]; Weber, Lydia [MitwirkendeR]; Ethofer, Thomas [MitwirkendeR]; D'Amelio, Roberto [MitwirkendeR]; Leipnitz, Birgit [MitwirkendeR]; Retz-Junginger, Petra [MitwirkendeR]; Praus, Peter [MitwirkendeR]; Erb, Michael [MitwirkendeR] Universität des Saarlandes Forensische Psychologie und Psychiatrie

    Psychotherapieverbund ESCA-Life (Evidence-based, Stepped Care of ADHD along the life-span) im Forschungsnetz für psychische Erkrankungen; Teilprojekt: Evidence-based, stepped-care in late adolecents and young adults with attention-deficit/hyperactivity disorder (ESCAlate) : Schlussbericht : Laufzeit des Vorhabens: 01.01.2015 bis 31.01.2022

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Homburg/Saar]: Universität des Saarlandes - Institut für Gerichtliche Psychologie und Psychiatrie, [2022?]

  9. Postema, Merel C. [VerfasserIn]; Hoogman, Martine [VerfasserIn]; Ambrosino, Sara [VerfasserIn]; Asherson, Philip [VerfasserIn]; Banaschewski, Tobias [VerfasserIn]; Bandeira, Cibele E. [VerfasserIn]; Baranov, Alexandr [VerfasserIn]; Bau, Claiton H. D. [VerfasserIn]; Baumeister, Sarah [VerfasserIn]; Baur-Streubel, Ramona [VerfasserIn]; Bellgrove, Mark A. [VerfasserIn]; Biederman, Joseph [VerfasserIn]; Bralten, Janita [VerfasserIn]; Brandeis, Daniel [VerfasserIn]; Brem, Silvia [VerfasserIn]; Buitelaar, Jan K. [VerfasserIn]; Busatto, Geraldo F. [VerfasserIn]; Castellanos, Francisco X. [VerfasserIn]; Cercignani, Mara [VerfasserIn]; Chaim-Avancini, Tiffany M. [VerfasserIn]; Chantiluke, Kaylita C. [VerfasserIn]; Christakou, Anastasia [VerfasserIn]; Coghill, David [VerfasserIn]; Conzelmann, Annette [VerfasserIn]; [...]

    Analysis of structural brain asymmetries in attention-deficit/hyperactivity disorder in 39 datasets

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    October 2021

    Erschienen in: The journal of child psychology and psychiatry ; 62(2021), 10 vom: Okt., Seite 1202-1219

  10. Postema, Merel C. [VerfasserIn]; Hoogman, Martine [VerfasserIn]; Bellgrove, Mark A. [VerfasserIn]; Medland, Sarah E. [VerfasserIn]; Thompson, Paul M. [VerfasserIn]; Fisher, Simon E. [VerfasserIn]; Franke, Barbara [VerfasserIn]; Francks, Clyde [VerfasserIn]; Biederman, Joseph [VerfasserIn]; Bralten, Janita [VerfasserIn]; Brandeis, Daniel [VerfasserIn]; Brem, Silvia [VerfasserIn]; Buitelaar, Jan K. [VerfasserIn]; Busatto, Geraldo F. [VerfasserIn]; Castellanos, Francisco X. [VerfasserIn]; Cercignani, Mara [VerfasserIn]; Chaim-Avancini, Tiffany M. [VerfasserIn]; Ambrosino, Sara [VerfasserIn]; Chantiluke, Kaylita C. [VerfasserIn]; Christakou, Anastasia [VerfasserIn]; Coghill, David [VerfasserIn]; Conzelmann, Annette [VerfasserIn]; Cubillo, Ana I. [VerfasserIn]; Cupertino, Renata B. [VerfasserIn]; [...]

    Analysis of structural brain asymmetries in attention‐deficit/hyperactivity disorder in 39 datasets

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Wiley-Blackwell, 2021

    Erschienen in: The journal of child psychology and psychiatry 62(10), 1202 - 1219 (2021). doi:10.1111/jcpp.13396

  11. Li, Ting [VerfasserIn]; Rooij, Daan [VerfasserIn]; Bau, Claiton H. D. [VerfasserIn]; Baranov, Alexandr [VerfasserIn]; Chaim-Avanicini, Tiffany [VerfasserIn]; Dale, Anders M. [VerfasserIn]; Doyle, Alysa E. [VerfasserIn]; Jernigan, Terry [VerfasserIn]; Hohmann, Sarah [VerfasserIn]; Kapilushniy, Dmitry [VerfasserIn]; Mehta, Mitul [VerfasserIn]; Namazova-Baranova, Leyla [VerfasserIn]; Novotny, Stephanie E. [VerfasserIn]; Baumeister, Sarah [VerfasserIn]; Oberwelland Weiss, Eileen [VerfasserIn]; Schwarz, Lena [VerfasserIn]; Baur-Streubel, Ramona [VerfasserIn]; Bellgrove, Mark A. [VerfasserIn]; Biederman, Joseph [VerfasserIn]; Bralten, Janita [VerfasserIn]; Bramati, Ivanei E. [VerfasserIn]; Brandeis, Daniel [VerfasserIn]; Berm, Silvia [VerfasserIn]; Busatto, Geraldo F. [VerfasserIn]; [...]

    Characterizing neuroanatomic heterogeneity in people with and without ADHD based on subcortical brain volumes

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Wiley-Blackwell, 2021

    Erschienen in: The journal of child psychology and psychiatry 62(9), 1140 - 1149 (2021). doi:10.1111/jcpp.13384