Zum Inhalt springen

  1. Raufelder, Diana; Hoferichter, Frances

    Development and Validation of the Teacher and Motivation (TEMO) Scale: A Self-Report Measure Assessing Students’ Perceptions of Liked and Disliked Teachers as Motivators

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Informa UK Limited, 2015

    Erschienen in: International Journal of School & Educational Psychology, 3 (2015) 2, Seite 97-106

  2. Marlen Eisfeld; Diana Raufelder; Frances Hoferichter

    Wie sich Lehramtsstudierende in der Entwicklung ihres berufsbezogenen Selbstkonzepts und ihrer Selbstwirksamkeitserwartung in neuen reflexiven Praxisformaten von Studierenden in herkömmlichen Schulpraktika unterscheiden

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2020

    Erschienen in: Herausforderung Lehrer*innenbildung, 3 (2020) 1

  3. Hoferichter, Frances; Raufelder, Diana; Eid, Michael

    Socio-motivational moderators—two sides of the same coin? Testing the potential buffering role of socio-motivational relationships on achievement drive and test anxiety among German and Canadian secondary school students

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Frontiers Media SA, 2015

    Erschienen in: Frontiers in Psychology, 6 (2015)

  4. Hoferichter, Frances; Raufelder, Diana; Eid, Michael

    THE MEDIATING ROLE OF SOCIO-MOTIVATIONAL RELATIONSHIPS IN THE INTERPLAY OF PERCEIVED STRESS, NEUROTICISM, AND TEST ANXIETY AMONG ADOLESCENT STUDENTS : Stress, Neuroticism, Test Anxiety, and Socio-Motivational Relationships : Stress, Neuroticism, Test Anxiety, and Socio-Motivational Relationships

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Wiley, 2014

    Erschienen in: Psychology in the Schools, 51 (2014) 7, Seite 736-752