Zum Inhalt springen

  1. Charousset, Pauline [Verfasser:in]; Monnet, Marion [Verfasser:in]

    Gendered teacher feedback, students' math performance and enrollment outcomes : a text mining approach

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Paris: Paris School of Economics, [2022]

    Erschienen in: Working paper ; 2022,19

  2. Breda, Thomas [Verfasser:in] ; Grenet, Julien [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Monnet, Marion [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Van Effenterre, Clémentine [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]

    Do Female Role Models Reduce the Gender Gap in Science? Evidence from French High Schools

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2020]

    Erschienen in: IZA Discussion Paper ; No. 13163

  3. Charousset, Pauline [Verfasser:in]; Monnet, Marion [Verfasser:in]; Souidi, Youssef [Verfasser:in]

    Ségrégation sociale en milieu scolaire : appréhender ses causes et déterminer ses effets

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Paris]: IPP, novembre 2023

    Erschienen in: Notes / IPP ; No 97

  4. Breda, Thomas [Verfasser:in]; Grenet, Julien [Verfasser:in]; Monnet, Marion [Verfasser:in]; Effenterre, Clémentine van [Verfasser:in]

    Do female role models reduce the gender gap in science? : evidence from French high schools

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn, Germany: IZA - Institute of Labor Economics, April 2020

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 13163

  5. Breda, Thomas [Verfasser:in]; Grenet, Julien [Verfasser:in]; Monnet, Marion [Verfasser:in]; Effenterre, Clémentine van [Verfasser:in]

    Can female role models reduce the gender gap in science? : evidence from classroom interventions in French high schools

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Paris: Paris-Jourdan Sciences Economiques, [2018]

    Erschienen in: Working paper ; 2018,6

  6. Liu, Xingmin; Le Flem, Marion; Béchade, Jean-Luc; Onimus, Fabien; Cozzika, Théodore; Monnet, Isabelle

    XRD investigation of ion irradiated Ti3Si0.90Al0.10C2

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Elsevier BV, 2010

    Erschienen in: Nuclear Instruments and Methods in Physics Research Section B: Beam Interactions with Materials and Atoms, 268 (2010) 5, Seite 506-512

  7. Montesinos, Pau; Esteve, Jordi; Konopleva, Marina; Martinelli, Giovanni; Ottmann, Oliver; Rodriguez-Veiga, Rebeca; Röllig, Christoph; Wei, Andrew; Vey, Norbert; Chiu, Idy; Monnet, Annabelle; Ott, Marion Gabriele; Fenaux, Pierre

    MIRROS: An ongoing randomized phase 3 trial of idasanutlin + ARA-C in patients with relapsed or refractory acute myeloid leukemia

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    American Society of Clinical Oncology (ASCO), 2019

    Erschienen in: Journal of Clinical Oncology, 37 (2019) 15_suppl, Seite TPS7063-TPS7063

  8. Szelechowski, Marion; Bétourné, Alexandre; Monnet, Yann; Ferré, Cécile A.; Thouard, Anne; Foret, Charlotte; Peyrin, Jean-Michel; Hunot, Stéphane; Gonzalez-Dunia, Daniel

    A viral peptide that targets mitochondria protects against neuronal degeneration in models of Parkinson’s disease

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Springer Science and Business Media LLC, 2014

    Erschienen in: Nature Communications, 5 (2014) 1

  9. Schiering, Nikolaus; D’Arcy, Allan; Villard, Frederic; Simić, Oliver; Kamke, Marion; Monnet, Gaby; Hassiepen, Ulrich; Svergun, Dmitri I.; Pulfer, Ruth; Eder, Jörg; Raman, Prakash; Bodendorf, Ursula

    A macrocyclic HCV NS3/4A protease inhibitor interacts with protease and helicase residues in the complex with its full-length target

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Proceedings of the National Academy of Sciences, 2011

    Erschienen in: Proceedings of the National Academy of Sciences, 108 (2011) 52, Seite 21052-21056

  10. Schiering, Nikolaus; D'Arcy, Allan; Villard, Frederic; Simić, Oliver; Kamke, Marion; Monnet, Gaby; Hassiepen, Ulrich; Svergun, Dmitri I.; Pulfer, Ruth; Eder, Jörg; Raman, Prakash; Bodendorf, Ursula

    A macrocyclic HCV NS3/4A protease inhibitor interacts with protease and helicase residues in the complex with its full-length target

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    National Academy of Sciences, 2011

    Erschienen in: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 108 (2011) 52, Seite 21052-21056

  11. Baltazar, Matias; Geoffray, Marie‐Maude; Chatham, Christopher; Bouvard, Manuel; Martinez Teruel, Axelle; Monnet, David; Scheid, Isabelle; Murzi, Eleonora; Couffin‐Cadiergues, Sandrine; Umbricht, Daniel; Murtagh, Lorraine; Delorme, Richard; Ly Le‐Moal, Myriam; Leboyer, Marion; Amestoy, Anouck

    “Reading the Mind in the Eyes” in Autistic Adults is Modulated by Valence and Difficulty: An InFoR Study

    Aufsätze
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Wiley, 2021

    Erschienen in: Autism Research, 14 (2021) 2, Seite 380-388