Skip to contents

  1. Hasselkuß, Marco [Author]

    Transformative soziale Innovation durch Netzwerke : das Beispiel "Bildung für nachhaltige Entwicklung"

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal: Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie, 2018

    Published in: Wuppertaler Schriften zur Forschung für eine nachhaltige Entwicklung ; 12

  2. Hasselkuß, Marco [Author] ; Technische Universität Dortmund

    Transformative soziale Innovation durch Netzwerke : das Beispiel "Bildung für nachhaltige Entwicklung"

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    München: oekom, [2018]

    Published in: Wuppertaler Schriften zur Forschung für eine nachhaltige Entwicklung ; 12

  3. Hölsgens, Rick [Author]; Lübke, Stephanie [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]

    Social innovations in the German energy transition : an attempt to use the heuristics of the multi-level perspective of transitions to analyze the diffusion process of social innovations

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy: Publication Server, 2018-03-20

  4. Liedtke, Christa [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]; Speck, Melanie [Author]; Baedeker, Carolin [Author]

    Transition and social practices

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy: Publication Server, 2017-09-22

  5. Liedtke, Christa [Author]; Baedeker, Carolin [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]; Rohn, Holger [Author]; Grinewitschus, Viktor [Author]

    User-integrated innovation in sustainable LivingLabs : an experimental infrastructure for researching and developing sustainable product service systems

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy: Publication Server, 2014-07-22

  6. Hasselkuß, Marco [Author]; Heinemann, Anna [Author]; Endberg, Manuela [Author]; Gageik, Lisa [Author]; Ackeren-Mindl, Isabell van [Author]; Kerres, Michael [Author] ; Universität Duisburg-Essen Learning Lab, Universität Duisburg-Essen Learning Lab, Universität Duisburg-Essen Fakultät für Bildungswissenschaften, Universität Duisburg-Essen Fakultät für Bildungswissenschaften

    Abschlussbericht zum Forschungsprojekt Digitale Schulentwicklung in Netzwerken. Gelingensbedingungen schulübergreifender Kooperation bei der digitalen Transformation – DigiSchulNet

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Duisburg; Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022

  7. Hasselkuß, Marco [Author]; Heinemann, Anna [Author]; Endberg, Manuela [Author]; Gageik, Lisa [Author]; Ackeren-Mindl, Isabell van [Author]; Kerres, Michael [Author] ; Universität Duisburg-Essen

    Forschungsprojekt Digitale Schulentwicklung in Netzwerken - Gelingensbedingungen schulübergreifender Kooperation bei der digitalen Transformation - DigiSchulNet : öffentlicher Schlussbericht für die Technische Informationsbibliothek (TIB) an der Universität Hannover : Laufzeit: 01.10.2018-30.09.2021

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    [Essen]: Universität Duisburg-Essen, [2021?]

  8. Bliesner, Anna [Author]; Liedtke, Christa [Author]; Welfens, Maria J. [Author]; Baedeker, Carolin [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]; Rohn, Holger [Author]

    "Norm-oriented interpretation learning" and resource use : the concept of "open-didactic exploration" as a contribution to raising awareness of a responsible resource use

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy: Publication Server, 2014

  9. Geibler, Justus von [Author]; Echternacht, Laura [Author]; Stadler, Karin [Author]; Liedtke, Christa [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]; Wirges, Monika [Author]; Führer, Julia [Author]; Rösch, Ramona [Author]; Piwowar, Julius [Author]

    Nachhaltigkeitsanforderungen und -bewertung in Living Labs: Konzeption eines Bewertungsmodells : Arbeitspapier im Arbeitspaket 2 (AS 2.1) im INNOLAB Projekt "Living Labs in der Green Economy: realweltliche Innovationsräume für Nutzerintegration und Nachhaltigkeit"

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wuppertal : Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie, 2016

  10. Schultze, Jürgen [Author]; Beyer, Joachim [Author]; Elias, Arne [Author]; Hasselkuß, Marco [Author]; Hebel, Florian [Author]; Höfinghoff, Charlotte [Author]; Kaletka, Christoph [Author]; Keller, Ralf [Author]; Leipnitz, Angelika [Author]; Reutter, Oscar [Author]; Schmitt, Martina [Author]; Utsch, Clara [Author]; Wallraff, Mona [Author]; Wascher, Eva [Author]; Zimmer-Hegmann, Ralf [Author] ; Sozialforschungsstelle Dortmund, Institut für Landes- und Stadtentwicklungsforschung des Landes Nordrhein-Westfalen, Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie, Wirtschaftsförderung Dortmund, Wuppertal

    Kommunale Labore sozialer Innovation (KoSI-Lab) : Schlussbericht

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dortmund: Technische Universität Dortmund, ZWE Sozialforschungsstelle Dortmund, 2019

  11. Endberg, Manuela; Heinemann, Anna; Hasselkuß, Marco; Gageik, Lisa

    Editorial: Schulentwicklungsprozesse für Bildung in der digitalen Welt : Akteurskonstellationen, Kommunikationswege und Kooperationsstrukturen

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2022

    Published in: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung