Skip to contents

  1. Paulsen, Friedrich [Author] ; Menze, Clemens [Editor]

    Ausgewählte paedagogische Abhandlungen

    Books
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Paderborn: Schöningh, 1960

    Published in: Schöninghs Sammlung pädagogischer Schriften ; Quellen zur Geschichte der Pädagogik

  2. Menze, Laura [Author]

    Horizontale und vertikale Adäquanz im Anschluss an die betriebliche Ausbildung in Deutschland. Zur Bedeutung von Merkmalen des Ausbildungsberufs ; Horizontal and vertical matches after apprenticeship training in Germany. On the impact of characteristics of the training occupation

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Berlin: Springer; Kiel, Hamburg: ZBW – Leibniz Information Centre for Economics, 2017

  3. Menze, Laura [Author]; Holtmann, Anne Christine [Author]

    Was können Schulabgängerinnen und Schulabgänger ohne Mittleren Schulabschluss aus Übergangsmaßnahmen mitnehmen? Entwicklungen und Übergangschancen in Ausbildung ; School leavers without an intermediate school-leaving certificate in prevocational programs in Germany: Developments and transition into vocational training

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Berlin: Springer; Kiel, Hamburg: ZBW – Leibniz Information Centre for Economics, 2019

  4. Holtmann, Anne Christine [Author]; Menze, Laura [Author]; Solga, Heike [Author]

    Unentdeckte Kompetenzen : Jugendliche ohne Mittleren Schulabschluss finden schwer einen Ausbildungsplatz - [korrigierte Ausgabe]

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Berlin: WZB, Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, [2018]

    Published in: Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung: WZ-Brief Bildung ; 36

  5. Holtmann, Anne Christine [Author]; Menze, Laura [Author]; Solga, Heike [Author]

    Persistent disadvantages or new opportunities? : the role of agency and structural constraints for low-achieving adolescents' school-to-work transitions

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    [Kiel; Hamburg]: ZBW, [2017]

    Published in: Journal of Youth and Adolescence ; volume 46 (2017), issue 10, 2091-2113

  6. Pattloch, Dagmar [Author]; Rose, Uwe [Author]; Menze, Laura [Author]; Schöllgen, Ina [Author] ; Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (BAuA)

    Datendokumentation des Scientific Use File der Studie zur Mentalen Gesundheit bei der Arbeit (S-MGA), Wellen 1 und 2 - [1. Auflage]

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dortmund: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin, 2021

  7. Holtmann, Anne Christine [Author]; Ehlert, Martin [Author]; Menze, Laura [Author]; Solga, Heike [Author]

    Improving Formal Qualifications or Firm Linkages-What Supports Successful School-to-Work Transitions among Low-Achieving School Leavers in Germany?

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Oxford: Oxford University Press; Kiel, Hamburg: ZBW - Leibniz Information Centre for Economics, 2021

  8. Menze, Laura [Author]; Sandner, Malte [Author]; Anger, Silke [Author]; Pollak, Reinhard [Author]; Solga, Heike [Author]

    Jugendliche aus Förderschulen mit Schwerpunkt "Lernen" : schwieriger Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Nürnberg: Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, 2021

    Published in: Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung: IAB-Kurzbericht ; 2021,22