Skip to contents

  1. Pelz, Robert [Author]; Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Gaaw, Stephanie [Author]

    Determinanten der Studienabbruchneigung von Studierenden : Ergebnisse quantitativer Befragungen an der TU Dresden

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dresden: TUDpress, 2021 ; Dresden: Technische Universität Dresden, 2021

  2. Schulze-Stocker, Franziska [Editor]; Schäfer-Hock, Christian [Editor]; Greulich, Henriette [Editor]

    Wege zum Studienerfolg : Analysen, Maßnahmen und Perspektiven an der Technischen Universität Dresden 2016 – 2020

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dresden: TUDpress, 2020

    Saxon Bibliography (Sächsische Bibliografie)

  3. Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Blum, Cornelia [Author]; Dunkel, Pauline [Author]; Rockstroh, Michael [Author]

    PASST?! Partnerschaft · Studienerfolg · TU Dresden : Das Frühwarnsystem für Studierende an der TU Dresden

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Kaiserslautern: Technische Universität Kaiserslautern, Universität, 2021

  4. Schäfer-Hock, Christian [Author]; Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Greulich, Henriette [Author]

    Was bleibt nach fünf Jahren? : Erfolgsdimensionen – Entwicklungsprozesse – Ergebnisse

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dresden: TUDpress, 2021 ; Dresden: Technische Universität Dresden, 2021

  5. Schmitt, Katharina [Author]; Altmann, M [Author]; Clauss, A [Author]; Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Arnold, Maik [Author]; Rebane, Gala [Author]

    Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Prof. Dr. Stefan Odenbach, Fakultät Maschinenwesen, TU Dresden, Dresden, 2022-12-28

    Published in: Lessons Learned; Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned

  6. Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Gallrein, Anne-Marie B. [Author]; Blum, Cornelia [Author]; Rockstroh, Michael [Author]; Ishig, Ariunaa [Author]

    PASST?! Partnerschaft · Studienerfolg · TU Dresden : Ein Frühwarnsystem für Studierende

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dresden: TUDpress, 2021 ; Dresden: Technische Universität Dresden, 2021

  7. Clauss, Alexander [Author]; Lenk, Florian [Author]; Reeb, Samuel [Author]; Rummel, Marlene [Author]; Akbar Safavi, Ali [Author]; Schmidt, Sebastian [Author]; Schmitt, Katharina [Author]; Schulze-Stocker, Franziska [Author]; Westhuizen, Sarah [Author]

    Conquering the Jet Lag Era

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Dresden: TUDpress, 2022 ; Dresden: Technische Universität Dresden, 2022

  8. Schulze-Stocker, Franziska; Holzberger, Doris; Kunina-Habenicht, Olga; Terhart, Ewald; Kunter, Mareike

    Spielen Studienschwerpunkte wirklich eine Rolle? Are educational foundation courses truly important? : The relation between the course selection in educational foundations, self-assessed knowledge, and knowledge measured by a test at the end of university teacher education. Zum Zusammenhang von bildungswissenschaftlichen Studienschwerpunkten, selbst eingeschätzten Kenntnissen und gemessenem Wissen am Ende eines Lehramtsstudiums : The relation between the course selection in educational foundations, self-assessed knowledge, and knowledge measured by a test at the end of university teacher education.

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2016

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19 (2016) 3, Seite 599-623

  9. Dicke, Theresa; Holzberger, Doris; Kunina-Habenicht, Olga; Linninger, Christina; Schulze-Stocker, Franziska

    „Doppelter Praxisschock“ auf dem Weg ins Lehramt? Verlauf und potenzielle Einflussfaktoren emotionaler Erschöpfung während des Vorbereitungsdienstes und nach dem Berufseintritt

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Ernst Reinhardt, GmbH & Co. KG, 2016

    Published in: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63 (2016) 4, Seite 244

  10. Kunina-Habenicht, Olga; Maurer, Christina; Schulze-Stocker, Franziska; Wolf, Kristin; Hein, Nora; Leutner, Detlev; Seidel, Tina; Kunter, Mareike

    Zur curricularen Validität des BilWiss 2.0-Tests zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Juventa Verlag ein Imprint der Julius Beltz GmbH & Co. KG, 2019

    Published in: Zeitschrift für Pädagogik (2019) 4, Seite 542-556

  11. Linninger, Christina; Kunina-Habenicht, Olga; Emmenlauer, Simone; Dicke, Theresa; Schulze-Stocker, Franziska; Leutner, Detlev; Seidel, Tina; Terhart, Ewald; Kunter, Mareike

    Assessing Teachers’ Educational Knowledge : Construct Specification and Validation Using Mixed Methods : Construct Specification and Validation Using Mixed Methods

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Hogrefe Publishing Group, 2015

    Published in: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 47 (2015) 2, Seite 72-83

  12. Kunina-Habenicht, Olga; Lohse-Bossenz, Hendrik; Kunter, Mareike; Dicke, Theresa; Förster, Doris; Gößling, Jill; Schulze-Stocker, Franziska; Schmeck, Annett; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev; Terhart, Ewald

    Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung? What educational science content is important for teacher training? : The results of a Delphi study Ergebnisse einer Delphi-Studie : The results of a Delphi study

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2012

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 15 (2012) 4, Seite 649-682

  13. Niere, Björn; Frosch, Monica; Mithöfer, Klaus; Ongamo, George Otieno; Leru, Bruno; Mbuthia, Lilian Wanjiru; von Alten, Henning; Grunewaldt-Stöcker, Gisela; Anyusheva, Maria; La, Nguyen; Lamers, Marc; Streck, Thilo; Bekele, Nigat; Mithöfer, Dagmar; Amudavi, David; Obare, Gideon; Bahar, Habibullah; Stanley, John; Gregg, Peter; del Socorro, Alice; Sultan, Muna; Dehne, Heinz-Wilhelm; Steiner, Ulrike; Bhandari, Bishnu Kumari; [...]

    Report on the Annual Meeting of the Working Group "Phytomedicine in the Tropics and Subtropics" 2009

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Eugen Ulmer KG, 2010

    Published in: Journal of Plant Diseases and Protection, 117 (2010) 2, Seite 80-87