You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.
Media type:
E-Book;
Conference Proceedings
Title:
Über den Clown
:
künstlerische und theoretische Perspektiven
Contains:
Frontmatter -- -- Inhalt -- -- Das (Un-)Behagen am Clown: Einleitung -- -- Erster Teil: Künstlerische Perspektiven -- -- Vom Fußjongleur zum politischen Clown: Die sechste Generation der Zirkusfamilie Bassi -- -- Wir überleben uns -- -- Ein Teil der Sonne -- -- Der Clown: Es war ein Unfall, es war so nicht vorgesehen -- -- Weinen ist Natur — Lachen ist Kultur -- -- Der Clown im Management -- -- Die fundamentale Frage -- -- Zweiter Teil: Theoretische Perspektiven -- -- Der Clown als konstruktiver Anarch: Reflexionen über die Dialektik des Clowns -- -- Mit Säcken und Stöcken: Analogien zwischen der Commedia dell’ar te und den Entrées clownesques -- -- Clowneske Zirkuskunstfiguren: Zu Wandel und Wirken des Zirkusclowns in der Literatur -- -- Geistesgegenwart und Phantasie: Über die Filmkunst Charlie Chaplins -- -- Düstere Clowns: Figuren des Schreckens im Kino der Transgression -- -- Phänomen Evil Clown: Der Trickster-Archetyp seit der Postmoderne -- -- Die Paradoxie des Clowns — sieben Spielformen: Schlussbemerkungen -- -- Kurzbiografien der Autoren und Autorinnen -- -- Backmatter
Footnote:
In German
Mode of access: Internet via World Wide Web
Description:
We picture the clown mostly as a circus clown, with a bulbous red nose, the »smallest mask in the world«. However the history of the figure of the clown stretches much further back than the circus' 18th Century genesis. It is an expression of a complex interweaving of discourses related to gender and the body, the history of the theater and sociopolitical issues. The contributors, including prominent international clowns, present contemporary, artistic positions on the clown as a »form of play«, as well as theoretical perspectives from diverse academic disciplines. Previously neglected by research, the clown shows itself to be a paradigmatic figure in the history of culture.
We picture the clown mostly as a circus clown, with a bulbous red nose, the »smallest mask in the world«. However the history of the figure of the clown stretches much further back than the circus' 18th Century genesis. It is an expression of a complex interweaving of discourses related to gender and the body, the history of the theater and sociopolitical issues. The contributors, including prominent international clowns, present contemporary, artistic positions on the clown as a »form of play«, as well as theoretical perspectives from diverse academic disciplines. Previously neglected by research, the clown shows itself to be a paradigmatic figure in the history of culture