Zum Inhalt springen

  1. Bach, Maximilian [VerfasserIn]; Fischer, Mira [VerfasserIn] ; Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung gGmbH

    Understanding the response to high-stakes incentives in primary education

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Berlin, 2020

    Erschienen in: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Markt und Entscheidung, Abteilung Verhalten auf Märkten ; Bd. SP II 2020-202

  2. Hertweck, Friederike [VerfasserIn]

    Student performance in large cohorts : evidence from unexpected enrollment shocks

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Essen, Germany: RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung, 2022

    Erschienen in: Ruhr economic papers ; 984

  3. Vélez, Carlos Eduardo [VerfasserIn]; Soares, Sergei [VerfasserIn]; Souza, Marcelo Medeiros Coelho de [VerfasserIn]

    Reducing schooling inequality in Brazil : demographic opportunities and inter-cohort differentials

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Rio de Janeiro: Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada, dezembro de 2001

    Erschienen in: Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada: Texto para discussão ; 85000

  4. Barclay, Kieron [VerfasserIn]; Lyngstad, Torkild [VerfasserIn]; Conley, Dalton [VerfasserIn]

    The production of inequalities within families and across generations: the intergenerational effects of birth order and family size on educational attainment

    Rostock, Germany: Max Planck Institute for Demographic Research, [2018]

    Erschienen in: Max-Planck-Institut für Demografische Forschung: MPIDR working papers ; 2018002

  5. Thums, Kathrin [VerfasserIn]; Gehrer, Karin [VerfasserIn]; Gnambs, Timo [VerfasserIn]; Lockl, Kathrin [VerfasserIn]; Nusser, Lena [VerfasserIn]

    Data from the National Educational Panel Study (NEPS) in Germany: Educational Pathways of Students in Grade 5 and Higher

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2023

  6. González, Felipe [VerfasserIn]; Martínez, Luis R. [VerfasserIn]; Muñoz, Pablo [VerfasserIn]; Prem, Mounu [VerfasserIn]

    Higher education and mortality : legacies of an authoritarian college contraction - [This version: September 2023]

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    London: School of Economics and Finance, Queen Mary University of London, [2023]

    Erschienen in: School of Economics and Finance: Working paper ; 965

  7. Riphahn, Regina T. [VerfasserIn]

    Cohort effects in the educational attainment of second generation immigrants in Germany : an analysis of census data

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    Bonn: Institute for the Study of Labor (IZA), 2001

    Erschienen in: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit: Discussion paper series ; 29100

  8. Atanasov, Dimitar [VerfasserIn]; Bankov, Kiril [VerfasserIn]; Danchev, Plamen [VerfasserIn]; Stoimenova, Vessela [VerfasserIn]

    Bulgaria : Piloting Statistical Models for Estimation of Schools’ Value-Added Using the Results from the National Assessments

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2015

  9. Lechner, Clemens [VerfasserIn]; Bender, Jens [VerfasserIn]; Brandt, Naemi D. [VerfasserIn]; Rammstedt, Beatrice [VerfasserIn]

    Two Forms of Social Inequality in Students' Socio-Emotional Skills: Do the Levels of Big Five Personality Traits and Their Associations With Academic Achievement Depend on Parental Socioeconomic Status?

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    2021

  10. Bautista, Maria Angelica [VerfasserIn]; González, Felipe [VerfasserIn]; Martinez, Luis R. [VerfasserIn]; Munoz, Pablo [VerfasserIn]; Prem, Mounu [VerfasserIn]

    Does Higher Education Reduce Mortality? Evidence from a Natural Experiment

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [S.l.]: SSRN, [2021]

  11. Bautista, María Angélica [VerfasserIn]; González, Felipe [VerfasserIn]; Martínez, Luis R. [VerfasserIn]; Muñoz, Pablo [VerfasserIn]; Prem, Mounu [VerfasserIn]

    Does higher education reduce mortality? : evidence from a natural experiment

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Macul, Santiago, Chile]: [Pontificia Universidad Católica de Chile], [2021]

    Erschienen in: Pontificia Universidad Católica de Chile: Documento de trabajo ; 562

  12. Atanassov, Dimitar [VerfasserIn]; Bankov, Kiril [VerfasserIn]; Danchev, Plamen [VerfasserIn]; Stoimenova, Vessela [VerfasserIn]

    Pilot Implementation of Statistical Models for Estimation of the Value-Added of Bulgarian Schools Using National Student Assessment Data

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2013

  13. Chu, James [VerfasserIn]; Huang, Xiaoting [VerfasserIn]; Loyalka, Prashant [VerfasserIn]; Shi, Yaojiang [VerfasserIn]; Song, Yingquan [VerfasserIn]; Wei, Jianguo [VerfasserIn]; Yi, Hongmei [VerfasserIn]; Zhang, Linxiu [VerfasserIn]

    The Impact of Vocational Schooling on Human Capital Development in Developing Countries : Evidence from China

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    World Bank, Washington, DC, 2015

    Erschienen in: Policy Research Working Paper ; No. 7396

  14. Cantor, David [VerfasserIn] ; Fisher, Bonnie [MitwirkendeR]

    Longitudinal Cohort Study of Interpersonal Violence Among College-Aged Men and Women, United States, 2019-2020

    Bücher
    Online ansehen
    Schließen

    Merkliste

    Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.

    [Erscheinungsort nicht ermittelbar]: [Verlag nicht ermittelbar], 2021