Skip to contents

  1. Martens, Helge [Author] ; Bögeholz, Susanne [Degree supervisor]; Hasselhorn, Marcus [Degree supervisor]

    Decision-making Strategies and Self-regulated Learning: Fostering Decision-making Competence in Education for Sustainable Development

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Göttingen: Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen, 2012

  2. Weber, Hanna Maria [Author] ; Petermann, Franz [Degree supervisor]; Petermann, Ulrike [Other]; Daseking, Monika [Other]

    ˜Dieœ schulbezogene Anstrengungsvermeidung als maladaptive Strategie des selbstregulierten Lernens : ein multidimensionales Konstrukt an der Schnittstelle zwischen Kinder- und Jugendhilfe und Schule

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Bremen: Staats- und Universitätsbibliothek Bremen, 2017

  3. Zeeb, Helene [Author]; Bürgermeister, Anika [Author]; Saalbach, Henrik [Author]; Renkl, Alexander [Author]; Glogger-Frey, Inga [Author]

    Effects of a digital support tool on student teachers’ knowledge about, assessment of, and feedback on self-regulated learning = Effekte eines digitalen Unterstützungstools auf das Wissen über, die Einschätzung von und das Feedback zu selbstreguliertem Lernen bei angehenden Lehrkräften

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    11 October 2023

    Published in: Unterrichtswissenschaft ; 52(2024), 1, Seite 93-115

  4. Tannert, Swantje [Author]; Eitel, Alexander [Author]; Marder, Johanna [Author]; Seidel, Tina [Author]; Renkl, Alexander [Author]; Glogger-Frey, Inga [Author]

    How can signaling in authentic classroom videos support reasoning on how to induce learning strategies?

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    20.01.2023

    Published in: Frontiers in education ; 8(2023), Artikel-ID 974696