Skip to contents

  1. Merkert, Alexandra [Author]; Leiß, Dominik [Author]; Lenske, Gerlinde [Author]

    Sprachkompetenz und fachliche Leistung : Sprache als Vermittler zwischen sozioökonomischem Status und mathematischer Kompetenz am Ende der Grundschulzeit = Language competence and mathematical achievement : language as a mediator between socioeconomic status and mathematical competence at the end of elementary school

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Zeitschrift für Bildungsforschung ; 13(2023), 3, Seite 385-411

  2. Lohse-Bossenz, Hendrik [Author]; Schmitt, Markus [Author]; Lenske, Gerlinde [Author]; Gold, Bernadette [Author]

    „The same or different?“ : Effekte von Unterrichtsanalyse und Unterrichtsreflexion auf die Veränderung kognitiver und motivationaler Merkmale professioneller Lehrkompetenz = ‚The same or different?‘ : effects of lesson analysis and lesson reflection on the change of cognitive and motivational characteristics of professional teaching competence

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft ; 26(2023), 5, Seite 1281-1300

  3. Merkert, Alexandra [Author]; Lohse-Bossenz, Hendrik [Author]; Neuber, Katharina [Author]; Lenske, Gerlinde [Author]

    Selbstbezug in videobasierten Unterrichtsreflexionen von Lehramtsstudierenden im Bachelor = Self-reference in video-based lesson reflections by student teachers in the bachelor’s degree

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft ; 26(2023), 5, Seite 1259-1280

  4. Donie, Christian [Editor]; Foerster, Frank [Editor]; Obermayr, Marlene [Editor]; Deckwerth, Anne [Editor]; Kammermeyer, Gisela [Editor]; Lenske, Gerlinde [Editor]; Leuchter, Miriam [Editor]; Wildemann, Anja [Editor] ; Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe Jahrestagung 26. 2017 Landau in der Pfalz

    Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer

    Books
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Wiesbaden: Springer VS, [2019]

    Published in: Jahrbuch Grundschulforschung - Springer eBook Collection - Springer eBooks ; Education and Social Work

  5. Deml, Isabell [Author]; Binder, Karin [Author]; Schulte, Magdalena [Author]; Merkert, Alexandra [Author]; Bien-Miller, Lena [Author]; Wildemann, Anja [Author]; Schilcher, Anita [Author]; Krauss, Stefan [Author]; Lenske, Gerlinde [Author]; Rank, Astrid [Author] ; Henschel, Sofie [Contributor]; Gentrup, Sarah [Contributor]; Beck, Luna [Contributor]; Stanat, Petra [Contributor]

    Eva-Prim, Evaluation im Primarbereich: Sprachförderung in alltäglichen und fachlichen Kontexten im Rahmen der Bund-Länder-Initiative BiSS

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    University of Regensburg Publication Server, 2018

  6. Merkert, Alexandra; Lenske, Gerlinde

    SAMT : Validierung eines diagnostischen Instruments zur Erfassung der sprachlichen Ausdrucksfähigkeit in Mathematik für die dritte und vierte Klassenstufe : Validierung eines diagnostischen Instruments zur Erfassung der sprachlichen Ausdrucksfähigkeit in Mathematik für die dritte und vierte Klassenstufe

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Hogrefe Publishing Group, 2023

    Published in: Diagnostica, 69 (2023) 4, Seite 194-206

  7. Lohse-Bossenz, Hendrik; Lenske, Gerlinde; Lazarides, Rebecca

    Reflexion im Pädagogischen Kontext

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2023

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26 (2023) 5, Seite 1129-1132

  8. Lenske, Gerlinde; Wirth, Joachim; Leutner, Detlev

    The impact of pedagogical-psychological knowledge on instructional quality and students’ situational interest Zum Einfluss des pädagogisch-psychologischen Professionswissens auf die Unterrichtsqualität und das situationale Interesse der Schülerinnen und Schüler

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2017

    Published in: Zeitschrift für Bildungsforschung, 7 (2017) 3, Seite 229-253

  9. Merkert, Alexandra; Lohse-Bossenz, Hendrik; Neuber, Katharina; Lenske, Gerlinde

    Selbstbezug in videobasierten Unterrichtsreflexionen von Lehramtsstudierenden im Bachelor Self-reference in video-based lesson reflections by student teachers in the bachelor’s degree

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2023

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26 (2023) 5, Seite 1259-1280

  10. Lohse-Bossenz, Hendrik; Schmitt, Markus; Lenske, Gerlinde; Gold, Bernadette

    ‚The same or different?‘—Effects of lesson analysis and lesson reflection on the change of cognitive and motivational characteristics of professional teaching competence „The same or different?“ – Effekte von Unterrichtsanalyse und Unterrichtsreflexion auf die Veränderung kognitiver und motivationaler Merkmale professioneller Lehrkompetenz

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Springer Science and Business Media LLC, 2023

    Published in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26 (2023) 5, Seite 1281-1300