Skip to contents

  1. Bäker, Neele [Author]; Schütz-Wilke, Jessica [Author]

    Behavioral changes during the first year of the COVID-19 pandemic : a longitudinal comparison of bullying, cyberbullying, externalizing behavior problems and prosocial behavior in adolescents

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Covid ; 3(2023), 2, Seite 289-300

  2. Wilke, Jessica [Author]; Bäker, Neele [Author]

    Eine längsschnittliche Analyse des Einflusses elterlicher Erziehung auf traditionelles Bullying und Cyberbullying zu Zeiten der COVID-19 Pandemie im Jugendalter

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Kriminalität und Kriminologie im Zeitalter der Digitalisierung ; (2023), Seite 353-369

  3. Wilke, Jessica [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Das moralische Selbst : Ursache oder Resultat von Verhaltensproblemen? : [Vortrag] : AESF-Herbsttagung in Münster 2023, Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF) vom 03.11. - 04.11.2023

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2020

    Published in: Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF) ; (2023), Seite 1-30

  4. Wilke, Jessica [Author]; Bäker, Neele [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Moralische Einstellungen : ein Vergleich von Jugendlichen ohne und mit Förderschwerpunkt emotional-soziale Entwicklung und Lernen = Moral attitudes : a comparison of adolescents without and with special educational needs in emotional-social development and learning

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Empirische Sonderpädagogik ; 15(2023), 1, Seite 61-78

  5. Wilke, Jessica [Author]; Bäker, Neele [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Bullying in school and cyberbullying among adolescents without and with special educational needs in emotional-social development and in learning in Germany

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2022

    Published in: Psychology in the schools ; 59(2022), 9 vom: Sept., Seite 1737-1754

  6. Wilke, Jessica [Author]; Bäker, Neele [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Zusammenhänge zwischen der moralischen Identität, moralischen Emotionszuschreibungen und moralischem Verhalten von Jugendlichen mit den Förderbedarfen emotionale und soziale Entwicklung und Lernen : [Poster]

    2022

    Published in: ResearchGATE ; 2022

  7. Goagoses, Naska [Author]; Bolz, Tijs [Author]; Eilts, Jule [Author]; Bäker, Neele [Author]; Wilke, Jessica [Author]; Rademacher, Annika [Author]; Vesterling, Christina [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Parenting dimensions/styles and emotion dysregulation in childhood and adolescence : a systematic review and meta‑analysis

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Current psychology ; 42(2023), Seite 18798-18822

  8. Bäker, Neele [Author]; Wilke, Jessica [Author]; Eilts, Jule [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Understanding the complexities of adolescent bullying : the interplay between peer relationships, emotion regulation, and victimization

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: New directions for child and adolescent development ; 2023(2023) vom: 14. Juli, Artikel-ID 9916294, Seite 1-9

  9. Eilts, Jule [Author]; Bäker, Neele [Author]; Wilke, Jessica [Author]; Düring, Ute von [Author]

    Bullying und Viktimisierung : ein Vergleich zwischen Jugendlichen mit und ohne den Förderschwerpunkten Lernen und emotional-soziale Entwicklung

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2022

    Published in: Zeitschrift für pädagogische Psychologie ; (2022) vom: 12. Sept.

  10. Vesterling, Christina [Author]; Schütz-Wilke, Jessica [Author]; Bäker, Neele [Author]; Bolz, Tijs [Author]; Eilts, Jule [Author]; Düring, Ute von [Author]; Rademacher, Annika [Author]; Goagoses, Naska [Author]

    Epidemiology of somatoform symptoms and disorders in childhood and adolescence : a systematic review and meta-analysis

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    2023

    Published in: Health and social care in the community ; (2023), Artikel-ID 6242678, Seite 1-16

  11. Eilts, Jule; Schipper-Bäker, Neele; Schütz-Wilke, Jessica; Koglin, Ute

    Bullying und Viktimisierung : Ein Vergleich zwischen Jugendlichen mit und ohne den Förderschwerpunkten Lernen und emotional-soziale Entwicklung : Ein Vergleich zwischen Jugendlichen mit und ohne den Förderschwerpunkten Lernen und emotional-soziale Entwicklung

    Articles
    View online
    Close

    Bookmarks

    You can manage bookmarks using lists, please log in to your user account for this.

    Hogrefe Publishing Group, 2024

    Published in: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie