• Media type: E-Book; Thesis
  • Title: Optimization of container management in ocean carrier's transport networks
  • Contributor: Varshavets, Anna [Author]; Pawellek, Günther [Degree supervisor]; Jahn, Carlos [Degree supervisor]
  • Corporation: Technische Universität Hamburg-Harburg ; Technische Universität Hamburg, Institut für Technische Logistik
  • Published: Hamburg, 2018
  • Extent: 1 Online-Ressource (xii, 155 Seiten); Diagramme, Karten
  • Language: English
  • DOI: 10.15480/882.1535
  • Identifier:
  • Keywords: Containerschifffahrt
  • Origination:
  • University thesis: Dissertation, Technische Universität Hamburg-Harburg, 2017
  • Footnote:
  • Description: Die Dissertation beschäftigt sich mit der Entwicklung der taktischen Optimierungsmodelle für globale und regionale Containersteuerung. Die Modelle beinhalten gemeinsame, spezifische Durchschnittsparameter, die den Zusammenhang zwischen den Steuerungsebenen ermöglichen. Die Probleme werden als dynamische Netzwerkflussmodelle formuliert welche mit Gurobi 6.5.0 gelöst werden. Das Ziel ist die Maximierung des Gesamtgewinns aus der Containersteuerung. Das Maritime Modell beinhaltet eine realistischere Darstellung des kurzfristigen Leasings und ermöglicht die Untersuchung des Einsatzes von angemieteten Containern im globalen Transportnetzwerk in verschiedenen Szenarien. Das Inland Modell berücksichtigt eine Strategie zur Reduzierung der landseitigen Transportdienste einer Reederei und demonstriert ihre Optimierungspotenzial in bestimmten Umgebungen.

    The thesis proposes the tactical optimization models for global and regional container management. Both models incorporate certain common parameters, which enable the interconnection and coherence between the models. The problems are formulated as dynamic network flow models that seek to maximize the total profit from container management, and solved using Gurobi 6.5.0. The Maritime Model includes a more realistic representation of the short-term leasing, and enables the study of the deployment of leased containers in the global shipping network in different scenarios. The Inland Model considers an option of restricting the carrier’s inland transport services, and demonstrates that it can present an optimization potential in certain settings.
  • Access State: Open Access