• Media type: E-Book
  • Title: Feuilleton für alle : Strategien im Kulturjournalismus der Presse
  • Contributor: Stegert, Gernot [Author]
  • Published: Berlin: De Gruyter, 2011
  • Published in: Medien in Forschung und Unterricht. Serie A ; 48
  • Extent: Online-Ressource (IX, 338 S.)
  • Language: German
  • DOI: 10.1515/9783110922530
  • ISBN: 9783110922530
  • Identifier:
  • RVK notation: AP 26640 : Kulturelle Themen
    AP 27120 : Feuilleton
  • Keywords: Deutschland > Kultur > Presse > Berichterstattung
  • Origination:
  • Footnote:
  • Description: Ausgangspunkt ist die Beobachtung, daß sich Kultur und Journalismus wandeln und daß das klassische Zeitungsressort Feuilleton zunehmend unter Innovations- und sogar Legitimationsdruck gerät. Die Studie untersucht auf breiter Materialbasis mit quantitativen und qualitativen empirischen Methoden, ob und mit welchen Strategien die Printmedien reagieren. Ergebnis sind zum einen umfassende Daten zur thematischen, funktionalen und formalen Struktur der Kulturberichterstattung, zum anderen strategische Profile verschiedener Pressetypen und -organe.

    The study proceeds from the observation that culture and journalism are in a state of flux and that the classical "Arts" or "Review" sections are coming under increasing pressure to be more innovative and indeed to justify their own raison d'être. Drawing on a wealth of material, the author employs qualitative and quantitative empirical methods to determine whether and how the print media are making a strategic response to this challenge. The results are a) extensive data on the thematic, functional and formal structure of 'reporting on the Arts', and b) strategy profiles for different types and examples of print media.
  • Access State: Restricted Access | Information to licenced electronic resources of the SLUB