• Media type: E-Book; Thesis
  • Title: Lehrqualität in der universitären Medizin : Hinderliche und förderliche Faktoren guter Lehre aus Sicht der Lehrenden und Darstellung der Implementierung eines innovativen Evaluationskonzepts
  • Parallel title: Teaching quality in undergraduate medical education
  • Contributor: Schiekirka-Schwake, Sarah Nina [VerfasserIn]; Raupach, Tobias [AkademischeR BetreuerIn]; von Steinbüchel-Rheinwall, Nicole [AkademischeR BetreuerIn]; Beißbarth, Tim [AkademischeR BetreuerIn]
  • imprint: Göttingen, 2019
  • Extent: 1 Online-Ressource; Illustrationen, Diagramme
  • Language: German
  • Identifier:
  • Keywords: Hochschulschrift
  • Origination:
  • University thesis: Dissertation, Georg-August-Universität Göttingen, 2019
  • Footnote:
  • Description: Hintergrund: Die studentische Lehre in der universitären Medizin muss als ein elementarer Baustein in der Ausbildung der zukünftigen Ärzte hohen Ansprüchen genügen. Ein wesentliches Instrument zur Sicherung und Optimierung der Lehrqualität stellt hierbei die studentische Evaluation dar. Leider sind die Rahmenbedingungen zur Erreichung einer hohen Lehrqualität nicht immer gegeben. Insbesondere für klinisch tätige Ärzte bedeutet die Dreifachbelastung aus Patientenversorgung, wissenschaftlichem Engagement sowie der Durchführung von Lehre häufig eine große Herausforderung. Ziel: Ziel der vorlie...

    Background: In undergraduate medical education, teaching quality needs to meet high standards because teaching represents a fundamental component in the training of future physicians. For this, student ratings of teaching quality are an essential quality assurance instrument. Unfortunately, the general conditions to provide high-quality teaching are not always given. Especially, clinical teachers are faced with the challenging task of delivering high-quality patient care while providing high-impact research and contributing to undergraduate medical education at the same time. Aim: In this s...
  • Access State: Open Access