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Cames, Martin
[Author];
Böttcher, Hannes
[Author];
Fuentes Hutfilter, Ursula
[Author];
Wilson, Ryan
[Author]
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Auerochs, Hannah
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Deutschland Umweltbundesamt,
Deutschland Umweltbundesamt,
Öko-Institut
Options for multilateral initiatives to close the global 2030 climate ambition and action gap
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- Media type: E-Book
- Title: Options for multilateral initiatives to close the global 2030 climate ambition and action gap : policy field synthetic efuels
- Contributor: Cames, Martin [Author]; Böttcher, Hannes [Author]; Fuentes Hutfilter, Ursula [Author]; Wilson, Ryan [Author]; Auerochs, Hannah [Editor]
- Corporation: Deutschland, Umweltbundesamt ; Öko-Institut
-
Published:
Dessau-Roßlau: Umweltbundesamt, January 2021
-
Published in:
Climate change ; 2021,2
Ressortforschungsplan of the Federal Ministry for the Enviroment, Nature Conservation and Nuclear Safety - Extent: 1 Online-Ressource (vi, 25 Seiten, 0,55 MB)
- Language: English
- Identifier:
- Keywords: Global climate protection ; greenhouse gas mitigation ; international cooperation ; G20 ; synthetic e-fuels ; green hydrogen ; defossilization ; Graue Literatur ; Forschungsbericht
- Origination:
-
Footnote:
Report completed in: December 2020
This policy paper is part of the research project “Accelerating global climate action before 2030” (FKZ 3719 41 109 0) that investigates intergovernmental cooperation initiatives by G20 countries and their possible contribution to accelerate climate action before 2030. The project focuses on four policy areas: energy transition, synthetic e-fuels, sustainable food systems and forest protection; this paper looks at forest protection. The project is financed by the Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety, supervised by the German Environment Agency and carried out by the Ecologic Institute, Oeko-Institut and Climate Analytics. The policy papers are scientific in nature, and all reflections and suggestions are derived by the authors’ experiences and from careful analysis. They aim to identify options to accelerate climate action in order to meet the globally agreed goal of staying within a temperature increase of well below 2°C above preindustrial levels and pursuing efforts to limit it to 1.5°C, without intending to prescribe specific policies
Kurzbeschreibung auf Deutsch und Englisch
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Description:
Achieving the Paris Agreement long-term temperature goal requires closing the ambition and action gap. G20 countries have a crucial role to play in realising increased climate policy ambition. Synthetic electro fuels (e-fuels) were identified as one of the key policy areas and promising options for intergovernmental cooperation between the G20 nations. This policy paper provides a comprehensive but condensed analysis of the current landscape of the promotion of synthetic e-fuels. It provides concrete policy recommendations to improve existing and develop future initiatives in the area of production and use of synthetic post-fossil fuels. In the context of an overall decarbonisation of the energy system, the paper focuses on aviation and maritime transport and the role of green hydrogen for indirect electrification of industry sectors in addition to direct electrification. Based on the analysis of already existing initiatives four new initiatives for the promotion of an accelerated uptake of synthetic e-fuels are suggested: a Sustainable e-Kerosene Alliance, a Sustainable e-fuel Alliance for Maritime Shipping, a Hard-to-Abate Sector Partnership and finally a Global supply-demand-partnership.
Um das langfristige Temperaturziel des Pariser Abkommens zu erreichen, müssen die Ambitions- und Handlungslücke geschlossen werden. Die G20-Länder spielen eine entscheidende Rolle bei der Umsetzung gestiegener klimapolitischer Ambitionen. Synthetische Elektrokraftstoffe (E-Kraftstoffe) wurden als einer der wichtigsten Politikbereiche und vielversprechenden Optionen für die zwischenstaatliche Zusammenarbeit zwischen den G20-Staaten identifiziert. Dieses Strategiepapier bietet eine umfassende, aber komprimierte Analyse der aktuellen Landschaft der Förderung synthetischer Elektrokraftstoffe und enthält konkrete politische Empfehlungen zur Verbesserung bestehender und zur Entwicklung künftiger Initiativen im Bereich der Herstellung und Verwendung synthetischer postfossiler Brennstoffe. Im Rahmen einer umfassenden Dekarbonisierung des Energiesystems liegt der Schwerpunkt neben der direkten Elektrifizierung speziell auf der Luftfahrt und dem Seeverkehr sowie auf der Rolle von grünem Wasserstoff für die indirekte Elektrifizierung von Industriezweigen. Basierend auf der Analyse bereits bestehender Initiativen werden vier neue Initiativen zur Förderung einer beschleunigten Einführung synthetischer E-Kraftstoffe vorgeschlagen: eine Sustainable E-Kerosene Alliance, eine Sustainable E-Fuel Alliance für die Seeschifffahrt, eine Hard-to-Abate-Sektor Partnerschaft und schließlich eine globale Angebot-Nachfrage-Partnerschaft. - Access State: Open Access