> Details
Blechschmidt, Anja
[Contributor];
David, Christine Künzli
[Contributor];
Kannengieser, Simone
[Contributor];
Kettel, Joachim
[Contributor];
Kugler, Katharina
[Contributor];
Lehner-Hartmann, Andrea
[Contributor];
Loffredo, Anna Maria
[Contributor];
Mateus-Berr, Ruth
[Contributor];
Mateus-Berr, Ruth
[Editor];
Oebelsberger, Monika
[Contributor];
Rheinberger, Hans-Jörg
[Contributor];
Streit, Christine
[Contributor];
Weisser, Jan
[Contributor];
Wyss, Barbara
[Contributor];
Zahnd, Raphael
[Contributor]
EDU:TRANSVERSAL No. 01/2022
: Educational Turn / Bildungsoffensive
Sharing
Reference
management
Direct link
Bookmarks
Remove from
bookmarks
Share this by email
Share this on Twitter
Share this on Facebook
Share this on Whatsapp
- Media type: E-Book
- Title: EDU:TRANSVERSAL No. 01/2022 : Educational Turn / Bildungsoffensive
-
Contains:
Frontmatter
ACKNOWLEDGMENTS / DANKSAGUNG
TABLE OF CONTENTS / INHALTSVERZEICHNIS
PREAMBLE
VORWORT
Music and Religion / Musik und Religion
Masses of Fashion / Massenhaft Mode
Taking Action: Furthering Interprofessional and Interdisciplinary Discourse on Inclusive Education / Handeln als verbindende 063 Perspektive für den interprofessionellen und interdisziplinären Dialog im Kontext inklusiver Bildung
MusterBILDung – Art Meets Mathematics / MusterBILDung – Kunst trifft Mathematik
Throwing in the Sponge / Schwamm drüber
Approaching the Sponge / Annäherungen an den Schwamm
From the Known to the Unknown / Vom Bekannten zum Unbekannten
LITERATURE
BIOGRAPHIES / BIOGRAFIEN
- Contributor: Blechschmidt, Anja [MitwirkendeR]; David, Christine Künzli [MitwirkendeR]; Kannengieser, Simone [MitwirkendeR]; Kettel, Joachim [MitwirkendeR]; Kugler, Katharina [MitwirkendeR]; Lehner-Hartmann, Andrea [MitwirkendeR]; Loffredo, Anna Maria [MitwirkendeR]; Mateus-Berr, Ruth [MitwirkendeR]; Mateus-Berr, Ruth [HerausgeberIn]; Oebelsberger, Monika [MitwirkendeR]; Rheinberger, Hans-Jörg [MitwirkendeR]; Streit, Christine [MitwirkendeR]; Weisser, Jan [MitwirkendeR]; Wyss, Barbara [MitwirkendeR]; Zahnd, Raphael [MitwirkendeR]
- imprint: Berlin; Boston: De Gruyter, [2022]
- Published in: Edition Angewandte
- Extent: 1 Online-Ressource (136 p.)
- Language: English
- DOI: 10.1515/9783110791716
- ISBN: 9783110791716
- Identifier:
-
Keywords:
Bildungsforschung
>
Kunst
>
Interdisziplinarität
Bildungsforschung > Künstlerische Forschung
Kunst > Fachdidaktik > Lehre
- Reproduction note: Issued also in print
- Origination:
-
Footnote:
In English
-
Description:
Herausforderungen einer komplexen, unbeständigen Welt erfordern Lösungen, die divergente Perspektiven und Interessen miteinander in Einklang bringen. In der Schule ist Interdisziplinarität seit Jahrzehnten Bestandteil von Lehrplänen, als „fächerverbindend/fächerübergreifend“ wird sie aber selten als kollaborative Praxis angewandt. Kommunikation zwischen Fächern reicht nicht. Ohne sinnstiftende Kooperation bleiben Chancen des Verbindenden ungenutzt, und Lehrende wie Studierende profitieren nicht von der Erfahrung gelebter Interdisziplinarität. Das neue Periodikum EDU:TRANSVERSAL präsentiert jährlich die neuesten Ergebnisse nationaler und internationaler transversaler Forschung sowie den State of the Art der Interdisziplinarität in der Fachdidaktik – mit dem Ziel, einen transversalen Turn in der Bildung auszulösen
The challenges of a complex and volatile world require solutions that reconcile divergent perspectives and interests. In schools, interdisciplinarity has been integrated within curricula for decades, yet it is rarely applied as a collaborative practice. Communication between different fields of research is not enough. Without meaningful collaboration, opportunities to connect are lost, and teachers and students fail to benefit from the experience of lived interdisciplinarity. A new periodical, entitled EDU:TRANSVERSAL, presents the latest findings of national and international transversal research as well as the state of the art of interdisciplinarity in didactics. The aim of this annual publication is to stimulate a transversal turn in education - Access State: Restricted Access | Information to licenced electronic resources of the SLUB