• Media type: E-Book; Thesis
  • Title: Investigation and development of a transverse deflecting structure : a beam separator for ELBE
  • Contributor: Hallilingaiah, Gowrishankar Thalagavadi [Author]; Rienen, Ursula van [Degree supervisor]; De Gersem, Herbert [Degree supervisor]; Arnold, André [Degree supervisor]
  • Corporation: Universität Rostock ; Universität Rostock, Fakultät für Informatik und Elektrotechnik
  • Published: Rostock: Universität Rostock, 30 November 2022
  • Extent: 1 Online-Ressource (xxxvi, 200 Seiten); Illustrationen, Diagramme
  • Language: English
  • DOI: 10.18453/rosdok_id00004375
  • Identifier:
  • Keywords: Hochschulschrift
  • Origination:
  • University thesis: Dissertation, Universität Rostock, 2023
  • Footnote: GutachterInnen: Ursula van Rienen (Institute of General Electrical Engineering, University of Rostock, Germany) ; Herbert De Gersem (Department of Electrical Engineering and Information Technology, Technical Univeristy of Darmstadt, Germany) ; André Arnold (Institute of Radiation Physics, Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf, Germany)
  • Description: The thesis described the development of a beam separator device for the ELBE accelerator in Dresden, Germany, facilitating simultaneous operation of multiple secondary user stations. After reviewing deflecting structures, an RF cavity was chosen as the optimal solution. Extensive electromagnetic and multiphysics analysis were conducted to optimize the cavity design. A copper deflecting cavity was manufactured and underwent rigorous high-power testing, successfully meeting the design requirements. The cavity is now ready for installation in the ELBE beamline.<eng>

    In dieser Arbeit wurde die Entwicklung einer Strahlseparatorvorrichtung für den ELBE-Beschleuniger in Dresden beschrieben, die den gleichzeitigen Betrieb mehrerer sekundärer Benutzerstationen ermöglicht. Nach der Prüfung von Ablenkungsstrukturen wurde eine HF-Kavität als optimale Lösung gewählt. Umfangreiche elektromagnetische und multiphysikalische Analysen wurden durchgeführt, um das Design des Hohlraums zu optimieren. Ein Ablenkungshohlraum aus Kupfer wurde hergestellt und strengen Hochleistungstests unterzogen, wobei die Designanforderungen erfolgreich erfüllt wurden.<ger>
  • Access State: Open Access
  • Rights information: Attribution (CC BY)