• Media type: Online Resource; Database
  • Title: Ad*Access : John W. Hartman Center for Sales, Advertising, and Marketing History
  • Corporation: Duke University, Library
  • imprint: Durham: Duke University Library, 2005
  • Publication information: 2005 nachgewiesen
  • Language: English
  • Keywords: USA
    Kanada
    Werbung
    Anzeige
    Gebrauchsgrafik
    Werbefotografie
    Zeitung
    Bibliotheksbestand
    Zweiter Weltkrieg
    Comic
  • Origination:
  • Footnote: Homepage engl
  • Description: [Dt.:] Die Datenbank enthält Abbildungen und Einträge zu ca. 7.000 Werbeanzeigen, die zwischen 1911 und 1955 in Zeitschriften und Magazinen in den USA und Kanada gedruckt wurden. Alle Graphiken stammen aus dem Bestand der Duke University Library. Im Vordergrund stehen die Themen: Radio, Fernsehen, Transportwesen, Schönheit und Hygiene, 2. Weltkrieg. Die Einträge können entweder direkt gesucht oder über einen Browsingeinstieg geblättert werden. Die Abbildungen sind von guter Qualität und lassen sich vergrößern. - [Engl.:] The Ad*Access Project, funded by the Duke Endowment "Library 2000" Fund, presents images and database information for over 7,000 advertisements printed in U.S. and Canadian newspapers and magazines between 1911 and 1955. Ad*Access concentrates on five main subject areas: Radio, Television, Transportation, Beauty and Hygiene, and World War II, providing a coherent view of a number of major campaigns and companies through images preserved in one particular advertising collection available at Duke University.
  • Access State: Open Access