• Media type: E-Article
  • Title: Modische Nachhaltigkeit
  • Contributor: Kremer, Minou; Meister, Sandra
  • imprint: Duncker & Humblot GmbH, 2018
  • Published in: Der Betriebswirt: Volume 59, Issue 2
  • Language: German
  • DOI: 10.3790/dbw.59.2.10
  • ISSN: 2628-7846; 0172-6196
  • Keywords: General Medicine
  • Origination:
  • Footnote:
  • Description: <jats:p>Nachhaltigkeit spielt in der Gesellschaft eine zunehmend bedeutendere Rolle. Ausgehend von den LOHAS haben sich zahlreiche Konsumententypen herausgebildet, denen nachhaltiger Konsum von Bedeutung ist. Die Modeindustrie nutzt diese Entwicklung und versucht, ihr in unterschiedlichen Bemühungen Rechnung zu tragen. Doch beim Modekonsum zeigt sich ein recht widersprüchliches Verhalten, das von traditionellen Kaufkriterien geprägt ist. Auf Nachhaltigkeit wird von jungen Konsumenten wenig geachtet – trotz einem hohen generellen Interesse. Zudem wird eine schlechte Verfügbarkeit bemängelt. Hier bieten sich Chancen für Modeindustrie und -handel. Sustainability is playing an increasingly important role in society. Starting with the group of LOHAS, numerous types of consumers have emerged, to whom sustainable consumption is important. The fashion industry uses this development and tries to accommodate it in different efforts. But looking at fashion consumption a very contradictory behavior can be identified that is characterized by traditional purchase criteria. Young consumers are not conscious about sustainability during purchase – despite a high level of general interest. In addition, a poor distribution of sustainable fashion is criticized. This offers opportunities for the fashion industry and commerce. Keywords: trendfollower, scuppies, screen generation, lovos, lohas, konsumtypen</jats:p>