• Medientyp: Buch
  • Titel: Designing social research : the logic of anticipation
  • Beteiligte: Blaikie, Norman W. H. [Verfasser:in]; Priest, Jan [Verfasser:in]
  • Körperschaft: polity
  • Erschienen: Cambridge; Medford, MA: Polity Press, 2019
  • Ausgabe: Third edition
  • Umfang: x, 351 Seiten; Diagramme
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9781509517404; 9781509517411
  • RVK-Notation: MR 1100 : Sozialwissenschaftliche Methodologie und Methodenkritik
  • Schlagwörter: Empirische Sozialforschung > Methodologie
    Empirische Sozialforschung > Methodologie
  • Entstehung:
  • Hochschulschrift:
  • Anmerkungen: Tabellen, Literaturverzeichnis Seite 307-333, Literaturhinweise Seite 300-306
    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke
  • Beschreibung: Introduction -- About the book -- Focusing research design -- Research questions and purposes -- Framing research design -- Logics for answering research questions -- Selecting research design -- Concepts, theories, hypotheses and models -- Types, forms, sources and selection of data -- Distilling research design -- Methods for answering research questions: data gathering, generation, reduction and analysis -- Researching networked worlds -- Design considerations -- Ethics considerations -- Illustrations -- Sample research designs -- Postscript -- Appendix I: Three research paradigms -- Appendix II: Examples of research topics, problems and questions -- Notes -- References -- Index

Exemplare

(0)
  • Status: Ausleihbar