• Medientyp: E-Book
  • Titel: Media, development and institutional change
  • Beteiligte: Coyne, Christopher J. [Verfasser:in]; Leeson, Peter T. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Körperschaft: Edward Elgar Publishing
  • Erschienen: Cheltenham: E. Elgar, 2009
  • Erschienen in: New thinking in political economy
    Edward Elgar E-Book Archive
  • Umfang: 1 Online-Ressource (x, 173 p); ill
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.4337/9781848449121
  • ISBN: 9781848449121
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: AP 14000 : Kommunikation und Gesellschaft
  • Schlagwörter: Massenmedien > Organisationswandel > Medienfreiheit > Wirtschaftsentwicklung > Politische Beteiligung
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references and index
  • Beschreibung: Media, Development, and Institutional Change investigates mass media's profound ability to affect institutional change and economic development. The authors use the tools of economics to illuminate the media's role in enabling and inhibiting political-economic reforms that promote development

    1. The big picture : media, development, and institutional change -- 2. The reformers' dilemma -- 3. The determinants of media effectiveness -- 4. Inside the black box : media freedom, political knowledge, and participation -- 5. Case studies of media, institutions, and the reformers' dilemma -- 6. Conclusion : implications for policy