• Medientyp: E-Book
  • Titel: The entrepreneurship research challenge
  • Beteiligte: Davidsson, Per [VerfasserIn]
  • Körperschaft: Edward Elgar Publishing
  • Erschienen: Cheltenham: Edward Elgar, 2008
  • Erschienen in: Edward Elgar E-Book Archive
  • Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 246 p); ill
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.4337/9781848442764
  • ISBN: 9781848442764
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: QP 230 : Unternehmensgründung, Unternehmenswachstum, Unternehmensliquidation
    QP 380 : Unternehmertum. Unternehmerbiografien
    QP 300 : Allgemeines
  • Schlagwörter: Entrepreneurship > Forschung > Methode
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references and index
  • Beschreibung: Entrepreneurship is an emerging, dynamic and to a considerable extent, unpredictable phenomenon. Thus, it makes for a challenging research subject. In this book, one of the most experienced empiricists in this field has collected some of his most important ideas on how improved conceptualization and research design can make this challenge more manageable

    pt. 1. Defining and describing the entrepreneurship phenomenon -- pt. 2. Research. design issues -- pt. 3. Interpreting and spreading the results