• Medientyp: Buch
  • Titel: Visual persuasion : the role of images in advertising
  • Enthält: A theory of images in advertising. Image as simulated reality. Pictures and reality -- Visual form and style -- Can pictures bridge cultures? Image as evidence. Visual truth, visual lies. Image as implied selling proposition. Editing and montage -- Showing the unspoken -- Epilogue : ethics of visual persuasion.
  • Beteiligte: Messaris, Paul [Verfasser:in]
  • Erschienen: Thousand Oaks, Calif. [u.a.]: Sage, 1997
  • Umfang: XXII, 296 S.; Ill
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 0803972458; 0803972466
  • RVK-Notation: QP 631 : Psychologische und soziologische Grundlagen der Werbung
    AP 17520 : Psychologie
  • Schlagwörter: Kommunikation > Werbung > Visuelle Wahrnehmung
    Werbung > Werbepsychologie
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Literaturverz. S. 275 - 288

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