• Medientyp: E-Book
  • Titel: Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co
  • Beteiligte: Henzler, Harald [Verfasser:in]; Kern, Fabian [Verfasser:in]
  • Erschienen: Berlin [u.a.]: De Gruyter, 2014
    Online-Ausg.
  • Erschienen in: Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag
  • Umfang: VI, 152 S.; Ill., graph. Darst
  • Sprache: Deutsch
  • DOI: 10.1515/9783110303568
  • ISBN: 9783110303544
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: AN 46800 : Verlagsarbeit
  • Schlagwörter: Elektronisches Publizieren > Produktentwicklung
  • Reproduktionsreihe: Praxiswissen Verlag / Akademie des Deutschen Buchhandels
  • Art der Reproduktion: Online-Ausg.
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: In German
  • Beschreibung: Starting from an analysis of how the market has developed, the authors use case examples to present the step-by-step course of product development. The presentation begins with a discussion of target group analysis and a consideration of suitable carrier media and product forms, and continues through marketing, a description of existing technologies, and a discussion of possible business models. Harald Henzler, smartdigits, München; Fabian Kern, digital publishing competence, München.
  • Zugangsstatus: Eingeschränkter Zugang | Informationen zu lizenzierten elektronischen Ressourcen der SLUB