• Medientyp: E-Book; Konferenzbericht
  • Titel: Geschichte lernen im digitalen Wandel
  • Beteiligte: Demantowsky, Marko [Hrsg.]
  • Erschienen: Berlin; München [u.a.]: de Gruyter Oldenbourg, 2014
    Online-Ausg.
  • Umfang: 173 S.; graph. Darst
  • Sprache: Deutsch
  • DOI: 10.1515/9783486858662
  • ISBN: 9783486858662; 9783110399042
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: NB 8500 : Handbücher und allgemeine Schriften zur Stoffkunde, Arbeits- und Quellenmaterial für die Lehrer (Medien)
  • Schlagwörter: Geschichtsunterricht > Internet > Social Media > Soziale Software
  • Art der Reproduktion: Online-Ausg.
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: Young people communicate through social networks, and seek information and opinion online. They participate publicly in real-time social debates. These radical changes in their life worlds have implications for their views of history and for the collective historical culture. Thus, historical instruction is facing entirely new challenges. The contributors to this volume submitted to an open review process prior to publication.
  • Zugangsstatus: Freier Zugang
  • Rechte-/Nutzungshinweise: Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND)