• Medientyp: E-Book
  • Titel: Morals and Markets. the Development of Life Insurance in the United States
  • Beteiligte: Zelizer, Viviana A. Rotman [VerfasserIn]
  • Erschienen: New York, NY: Columbia University Press, [1979]
    [Online-Ausg.]
  • Umfang: 1 Online-Ressource
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.7312/zeli92046
  • ISBN: 9780231886758
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: BUSINESS & ECONOMICS / Insurance / Life
  • Art der Reproduktion: [Online-Ausg.]
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: In English
    Mode of access: Internet via World Wide Web
  • Beschreibung: Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. Historical and Economic Background -- 2. The Persistent Puzzle -- 3. A Comparative Perspective -- 4. The Impact of Values and Ideologies on the Adoption of Social Innovations: Life Insurance and Death -- 5. Life, Chance, and Destiny -- 6. Marketing Life: Moral Persuasion and Business Enterprise -- 7. The Life Insurance Agent: Problems in Occupational Prestige and Professionalization -- Conclusions -- Notes -- Selected Bibliography -- Index

    Studies noneconomic aspects of economic behavior, using as an example the cultural and ideological factors involved in the legitimation of life insurance
  • Zugangsstatus: Eingeschränkter Zugang | Informationen zu lizenzierten elektronischen Ressourcen der SLUB