• Medientyp: E-Book
  • Titel: Classical learning in Britain, France, and the Dutch Republic, 1690-1750 : beyond the ancients and the moderns
  • Beteiligte: Verhaart, Floris B. [VerfasserIn]
  • Erschienen: Oxford: Oxford University Press, 2020
  • Erschienen in: Oxford historical monographs
    Oxford scholarship online
  • Ausgabe: First edition.
  • Umfang: 1 online resource
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.1093/oso/9780198861690.001.0001
  • ISBN: 9780191893643
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: Großbritannien > Frankreich > Niederlande > Klassische Philologin > Aufklärung > Humanismus > Bildung
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: This edition also issued in print: 2020. - Includes bibliographical references and index. - Description based on online resource; title from home page (viewed on June 17, 2020)
  • Beschreibung: Floris Verhaart examines how scholars of the seventeenth and eighteenth centuries defended the relevance of classical learning after the emergence of rationalism and empiricism called the authority of the ancients into question.