• Medientyp: E-Book
  • Titel: Behavior-Based Personalized Pricing : When Firms Can Share Customer Information
  • Beteiligte: Choe, Chongwoo [VerfasserIn]; Matsushima, Noriaki [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Tremblay, Mark J. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2020]
  • Erschienen in: ISER DP ; No. 1083, 2020
  • Umfang: 1 Online-Ressource (20 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.3564762
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments March 30, 2020 erstellt
  • Beschreibung: We study a model of behavior-based price discrimination where firms can agree to share customer information that can be used for personalized pricing. We show that firms are better off sharing customer information as it softens up-front competition when they gather information, consumers are worse off as a result, but total surplus can increase thanks to the improved quality of matching between firms and consumers
  • Zugangsstatus: Freier Zugang