• Medientyp: E-Book
  • Titel: Setting a Good Example? Examining Sibling Spillovers in Education Achievement Using a Regression Discontinuity Design
  • Beteiligte: Karbownik, Krzysztof [VerfasserIn]; Ozek, Umut [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2019]
  • Erschienen in: CESifo Working Paper ; No. 7531
  • Umfang: 1 Online-Ressource (52 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.3348720
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments 2019 erstellt
  • Beschreibung: We identify externalities in human capital production function arising from sibling spillovers. Using regression discontinuity design generated by school-entry cutoffs and school records from one district in Florida, we find positive spillover effects from an older to a younger child in less affluent families and negative spillover effects from a younger to an older child in more affluent families. These results are consistent with direct spillovers dominating in economically disadvantaged families and with parental reinforcement in more affluent families
  • Zugangsstatus: Freier Zugang