• Medientyp: E-Book
  • Titel: Nudging and Environmental Corporate Responsibility : A Natural Experiment
  • Beteiligte: Becchetti, Leonardo [VerfasserIn]; Salustri, Francesco [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Scaramozzino, Pasquale [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2018]
  • Erschienen in: CEIS Working Paper ; No. 426
  • Umfang: 1 Online-Ressource (22 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.3155252
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments April 3, 2018 erstellt
  • Beschreibung: We devise a ‘nudging' natural experiment to test the impact of a simple form of advertising on environmentally responsible products with/without the increase of the responsible product price. We find that the simple use of a small shelf-poster explaining the importance of buying a green product (with/without a concurring price increase) generates significant changes in market shares for some of the product classes for both food and non-food products. Part of the effect is generated by the reduced price elasticity of consumers to the poster-plus-price-increase treatment
  • Zugangsstatus: Freier Zugang