• Medientyp: E-Book
  • Titel: The Gender Difference in the Value of Winning
  • Beteiligte: Chen, Zhuoqiong (Charlie) [VerfasserIn]; Ong, David [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Sheremeta, Roman M. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2018]
  • Umfang: 1 Online-Ressource (19 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.2639908
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: In: Economics Letters, 137, 226-229, 2015, DOI: 10.1016/j.econlet.2015.10.006
    Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments June 1, 2015 erstellt
  • Beschreibung: We design an all-pay auction experiment in which we reveal the gender of the opponent. Using this design, we find that women bid higher than men, but only when bidding against other women. These findings, interpreted through a theoretical model incorporating differences in risk attitude and the value of winning, suggest that women have a higher value of winning than men
  • Zugangsstatus: Freier Zugang