• Medientyp: E-Book
  • Titel: Identification and Estimation of Online Price Competition with an Unknown Number of Firms
  • Beteiligte: An, Yonghong [VerfasserIn]; Baye, Michael R. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Hu, Yingyao [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Morgan, John [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Shum, Matthew [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2017]
  • Erschienen in: Kelley School of Business Research Paper ; No. 16-27
  • Umfang: 1 Online-Ressource (23 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.2752576
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments August 1, 2015 erstellt
  • Beschreibung: This paper considers identification and estimation of a general model for online price competition. We show that when the number of competing firms is unknown, the underlying parameters of the model can still be identified and estimated employing recently developed results on measurement errors. We illustrate our methodology using UK data for personal digital assistants and employ the estimates to simulate competitive effects. Our results reveal that heightened competition has differential effects on the prices paid by different consumer segments
  • Zugangsstatus: Freier Zugang