• Medientyp: E-Book
  • Titel: Informative Advertising in Directed Search
  • Beteiligte: Gomis-Porqueras, Pedro [VerfasserIn]; Julien, Benoit [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Wang, Chengsi [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2012]
  • Erschienen in: UNSW Australian School of Business Research Paper ; No. 2012-26
  • Umfang: 1 Online-Ressource (40 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.2040983
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments April 11, 2012 erstellt
  • Beschreibung: We consider a directed search environment where capacity constrained sellers reach uncoordinated buyers through costly advertising while buyers observed all prices probabilistically. We show that: (i) the equilibrium advertising intensity has an inverted U-shape in market tightness, (ii) the equilibrium advertising intensity is higher under an auction mechanism than under posted pricing, and (iii) the equilibrium price and measure of informed buyers may {be positively correlated} even in large markets
  • Zugangsstatus: Freier Zugang