• Medientyp: E-Book
  • Titel: Media Market Concentration, Advertising Levels, and Ad Prices
  • Beteiligte: Anderson, Simon P. [VerfasserIn]; Foros, Øystein [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Kind, Hans Jarle [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Peitz, Martin [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2011]
  • Erschienen in: CESifo Working Paper Series ; No. 3677
  • Umfang: 1 Online-Ressource (12 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.1974408
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments December 19, 2011 erstellt
  • Beschreibung: Standard media economics models imply that increased platform competition decreases ad levels and that mergers reduce per-viewer ad prices. The empirical evidence, however, is mixed. We attribute the theoretical predictions to the combined assumptions that there is no advertising congestion and that viewers single-home. Allowing for crowding in viewer attention spans for ads may reverse standard results, as does allowing viewers to multi-home
  • Zugangsstatus: Freier Zugang