• Medientyp: E-Book
  • Titel: Preference, Social Utility and Relative Scarcity
  • Beteiligte: He, Yiping [Verfasser:in]; Zhao, Gang [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Gong, Xiaoming [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2011]
  • Umfang: 1 Online-Ressource (9 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.1960711
  • Identifikator:
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments November 16, 2011 erstellt
  • Beschreibung: This paper points out that consumption preference and pure subjective preference are not the same concept. The price system of commodity gives the social utility value of commodity and consumers only have two options for this utility value: accept or not accept. Consumption behavior is the result that consumer compares the utility of currency with the social utility of commodity. Consumer behavior theory has several logical paradox and this is a wrong theory
  • Zugangsstatus: Freier Zugang