• Medientyp: E-Book
  • Titel: Classroom discourse competence : current issues in language teaching and teacher education
  • Beteiligte: Thomson, Katrin [HerausgeberIn]
  • Erschienen: Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, [2022]
  • Erschienen in: Studies in English language teaching ; Augsburger Studien zur Englischdidaktik ; volume 8
  • Umfang: 1 Online-Ressource (279 Seiten); Illustrationen
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.24053/9783823393740
  • ISBN: 9783823393740; 9783823303756
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: HD 203 : Sprechen / Konversation
  • Schlagwörter: Englischunterricht > Englischlehrer > Sprachkompetenz > Lehrersprache > Unterrichtsorganisation
    Englischlehrer > Sprachkompetenz > Lehrersprache > Lehrerbildung
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: In language learning contexts, the role of the language teacher is a particularly crucial one: it is the teacher who, through and with their use of (the foreign) language, has a significant influence on the extent to which language learners are linguistically/cognitively activated, and thus determines whether processes of language learning are initiated and promoted, or perhaps even impeded or prevented.