• Medientyp: E-Book; Hochschulschrift
  • Titel: My Friend, the Content Creator: Consequences of Parasocial Relationships for Engagement in Emerging Social Media
  • Beteiligte: Giertz, Johann Nikolai [VerfasserIn]; Weiger, Welf [AkademischeR BetreuerIn]; Trang, Simon [AkademischeR BetreuerIn]; Boztuğ, Yasemin [AkademischeR BetreuerIn]
  • Erschienen: Göttingen, 2022
  • Umfang: 1 Online-Ressource; Illustrationen, Diagramme
  • Sprache: Englisch
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: Consumer Engagement ; Parasocial Relationships ; Synchronous Social media ; Influencer Marketing ; Content Creation ; Social Live Streaming ; Human Brands ; Hochschulschrift
  • Entstehung:
  • Hochschulschrift: Dissertation, Georg-August-Universität Göttingen, 2022
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: Aufkommende soziale Medien sind durch die Verbreitung und Kommerzialisierung von nutzer-generierten Inhalten gekennzeichnet und beeinflussen zunehmend das Verhalten von Unternehmen und Konsumenten. Consumer Engagement stellt in diesem Kontext das Schlüsselkonstrukt für die gemeinsame Wertschöpfung von Stakeholdern wie bspw. Content Creator, Marken und Social-Media-Nutzern dar. Genauer gesagt, kann Content Creation eine lukrative Einkommensquelle darstellen, die durch die ausgereiften Monetarisierungsstrukturen in sozialen Medien (z.B. Premium-Abonnements und Spenden von Konsumenten) ermögli...

    Emerging social media, denoted by the proliferation and commodification of user-generated content, continue to play a vital role in shaping firm and consumer behavior. In this context, consumer engagement depicts the core construct for explaining the value co-creation for stakeholders such as content creators, brands, and social media users. Content creation depicts a lucrative occupation through sophisticated monetization structures in social media (e.g., consumers’ premium memberships and donations), resulting in a competitive market for creators. In addition, due to the decreased relevan...
  • Zugangsstatus: Freier Zugang