> Detailanzeige
Baranova, Julija
[Verfasser:in]
;
Enfield, N.J
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
S. Gísladóttir, Rósa
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Drew, Paul
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Hoymann, Gertie
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Brown, Penelope
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Blythe, Joe
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Gipper, Sonja
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Magyari, Lilla
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Manrique, Elizabeth
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Rossi, Giovanni
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Floyd, Simeon
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Dingemanse, Mark
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Torreira, Francisco
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
H. Kendrick, Kobin
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Dirksmeyer, Tyko
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
C. Levinson, Stephen
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
San Roque, Lila
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft];
Baranova, Julija
[Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
Chapter 12 Huh? What? – A first survey in 21 languages
Teilen
Literatur-
verwaltung
Direktlink
Zur
Merkliste
Lösche von
Merkliste
Per Email teilen
Auf Twitter teilen
Auf Facebook teilen
Per Whatsapp teilen
- Medientyp: E-Book
- Titel: Chapter 12 Huh? What? – A first survey in 21 languages
- Beteiligte: Baranova, Julija [Verfasser:in]; Enfield, N.J [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; S. Gísladóttir, Rósa [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Drew, Paul [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Hoymann, Gertie [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Brown, Penelope [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Blythe, Joe [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Gipper, Sonja [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Magyari, Lilla [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Manrique, Elizabeth [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Rossi, Giovanni [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Floyd, Simeon [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Dingemanse, Mark [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Torreira, Francisco [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; H. Kendrick, Kobin [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Dirksmeyer, Tyko [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; C. Levinson, Stephen [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; San Roque, Lila [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Enfield, N.J [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Dingemanse, Mark [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Baranova, Julija [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; S. Gísladóttir, Rósa [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Drew, Paul [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Hoymann, Gertie [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Brown, Penelope [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Blythe, Joe [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Gipper, Sonja [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Magyari, Lilla [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Manrique, Elizabeth [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Rossi, Giovanni [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Floyd, Simeon [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Torreira, Francisco [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; H. Kendrick, Kobin [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Dirksmeyer, Tyko [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; C. Levinson, Stephen [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; San Roque, Lila [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
-
Erschienen:
[Erscheinungsort nicht ermittelbar]: Cambridge University Press, 2013
- Umfang: 1 Online-Ressource
- Sprache: Englisch
- Schlagwörter: Language
- Entstehung:
- Hochschulschrift:
-
Anmerkungen:
English
- Beschreibung: Introduction A comparison of conversation in twenty-one languages from around the world reveals commonalities and differences in the way that people do open-class other-initiation of repair (Schegloff, Jefferson, and Sacks, 1977; Drew, 1997). We find that speakers of all of the spoken languages in the sample make use of a primary interjection strategy (in English it is Huh?), where the phonetic form of the interjection is strikingly similar across the languages: a monosyllable featuring an open non-back vowel [a, æ, ə, ʌ], often nasalized, usually with rising intonation and sometimes an [h-] onset. We also find that most of the languages have another strategy for open-class other-initiation of repair, namely the use of a question word (usually “what”). Here we find significantly more variation across the languages. The phonetic form of the question word involved is completely different from language to language: e.g., English [wɑt] versus Cha'palaa [ti] versus Duna [aki]. Furthermore, the grammatical structure in which the repair-initiating question word can or must be expressed varies within and across languages. In this chapter we present data on these two strategies – primary interjections like Huh? and question words like What? – with discussion of possible reasons for the similarities and differences across the languages. We explore some implications for the notion of repair as a system, in the context of research on the typology of language use. The general outline of this chapter is as follows. We first discuss repair as a system across languages and then introduce the focus of the chapter: open-class other-initiation of repair. A discussion of the main findings follows, where we identify two alternative strategies in the data: an interjection strategy (Huh?) and a question word strategy (What?). Formal features and possible motivations are discussed for the interjection strategy and the question word strategy in order. A final section discusses bodily behavior including posture, eyebrow movements and eye gaze, both in spoken languages and in a sign language
- Zugangsstatus: Freier Zugang