Evaluation einer Professionalisierungsmaßnahme für inklusiven Englischunterricht
: Unterrichtsplanung und -durchführung vor dem Hintergrund des Universal Design for Learning
Sie können Bookmarks mittels Listen verwalten, loggen Sie sich dafür bitte in Ihr SLUB Benutzerkonto ein.
Medientyp:
E-Book;
Hochschulschrift
Titel:
Evaluation einer Professionalisierungsmaßnahme für inklusiven Englischunterricht
:
Unterrichtsplanung und -durchführung vor dem Hintergrund des Universal Design for Learning
Werktitel:
Evaluation einer universitären Professionalisierungsmaßnahme zur Planung und Durchführung von inklusivem Unterricht im Fach Englisch vor dem Hintergrund des Universal Design for Learning im Rahmen des Praxissemesters
Hochschulschrift:
Dissertation, Technische Universität Dortmund, 2022
Anmerkungen:
Beschreibung:
How can teacher training students be prepared better for their profession? This explorative study deals with the development and evaluation of a university-based professionalization measure in the context of the internship semester. The aim is to qualify prospective teachers successively for the planning and implementation of inclusive teaching in the subject English against the background of the Universal Design for Learning (UDL) and a planning guide. Among other findings, a significant increase in students' self-efficacy expectations related to inclusive instructional design was observed. The study makes a first contribution to researching the potential of inclusion-oriented professionalization measures against the background of the UDL in the school subject English.