• Medientyp: E-Book
  • Titel: The Economics of Influencers and Social Media Stardom
  • Beteiligte: Gaenssle, Sophia [VerfasserIn]; Budzinski, Oliver [VerfasserIn]
  • Erschienen: [S.l.]: SSRN, [2023]
  • Erschienen in: Ilmenau Economics Discussion Papers ; Vol. 28, No. 178
  • Umfang: 1 Online-Ressource (23 p)
  • Sprache: Englisch
  • DOI: 10.2139/ssrn.4499844
  • Identifikator:
  • Schlagwörter: social media ; superstars ; influencer ; platforms ; stardom ; content producers ; YouTube ; Instagram ; TikTok ; gatekeepers
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments May 31, 2023 erstellt
  • Beschreibung: This paper provides an overview of the economics of influencers and social media stardom. It presents the state-of-research regarding success factors, revenue and payment models, social media platforms and ecosystems, and welfare effects. It describes the role of social media content providers within the media industries and explores the differences and similarities of this new innovative element in media markets compared to its more traditional counterparts (traditional stars and traditional media industries)
  • Zugangsstatus: Freier Zugang