• Medientyp: Buch
  • Titel: Sold American : consumption and citizenship, 1890 - 1945
  • Enthält: Advertisers and consumers, 1890-1930 -- The nationalization of consumers : the political language of American advertising, 1890-1930 -- Making consumption American : advertisers, consumers, and national identity -- Social science and the pragmatic consumer, 1890-1928 -- The science of purchasing -- Redefining consumption at consumers' research -- Consumer professionals in the Depression -- The American way of life : folklores of capitalism, 1935-1939 -- Fighting for the American way : consumption and Americanism, 1935-1945
  • Beteiligte: McGovern, Charles F. [VerfasserIn]
  • Erschienen: Chapel Hill, [NC]: The Univ. of North Carolina Press, 2006
  • Umfang: XV, 536 S.; Ill
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 080783033X; 0807856762; 9780807830338; 9780807856765
  • RVK-Notation: NK 5270 : USA
    NQ 5310 : Darstellungen
    NW 2708 : Vereinigte Staaten (USA)
    QW 100 : Geschichte
    QW 300 : Verbrauchsforschung und Verbraucherverhalten
  • Schlagwörter: USA > Massenkonsum > Politische Identität > Verbraucherverhalten > Werbung > Geschichte 1890-1930
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references (p. [465]-521) and index

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