• Medientyp: Buch
  • Titel: Marketing Maximilian : the visual ideology of a Holy Roman Emperor
  • Beteiligte: Silver, Larry [Verfasser:in]
  • Erschienen: Princeton; Oxford: Princeton University Press, 2008
  • Umfang: xii, 303 Seiten; Illustrationen
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9780691130194
  • RVK-Notation: NM 7460 : Maximilian I. (1493 - 1519)
    LK 10260 : Spätgotik (auch mit Einschluss der Renaissance)
    LH 84390 : übrige Szenen
  • Schlagwörter: Maximilian > Kunstpolitik > Propaganda
    Politik
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references and index
  • Beschreibung: Introduction : Maximilian's artworlds -- Family ties : genealogy as ideology for Emperor Maximilian I -- Translation of empire -- Caesar Divus : leader of Christendom -- Shining armor : Emperor Maximilian, chivalry, and war -- Magnificence and dignity : princely pastimes -- Conclusions : dynasty and/or nation?

Exemplare

(0)
  • Status: Ausleihbar