• Medientyp: Buch
  • Titel: Market devices
  • Enthält: An introduction to market devices / Fabian Muniesa, Yuval Millo and Michel Callon -- Calculators, lemmings or frame-makers? The intermediary role of securities analysts / Daniel Beunza and Raghu Garud -- Where do analysts come from? The case of financial chartism / Alex Preda -- The death of a salesman? Reconfiguring economic exchange in Swedish post-war food distribution / Hans Kjellberg -- Struggling to be displayed at the point of purchase : the emergence of merchandising in French supermarkets / Sandrine Barrey -- A sociology of market-things : on tending the garden of choices in mass retailing / Franck Cochoy -- A market of opinions : the political epistemology of focus groups / Javier Lezaun -- Performance testing : dissection of a consumerist experiment / Alexandre Mallard -- Framing fish, making markets : the construction of individual transferable quotas (ITQs) / Petter Holm and K°are Nolde Nielsen -- Making things deliverable : the origins of index-based derivatives / Yuval Millo -- The q(u)ALYfying hand : health economics and medicine in the shaping of Swedish markets for subsidized pharmaceuticals / Ebba Sjögren and Claes-Fredrik Helgesson -- Price as a market device : cotton trading in Izmir Mercantile Exchange / Koray Caliskan -- Parasitic formulae : the case of capital guarantee products / Vincent-Antonin Lépinay -- Scorecards as devices for consumer credit : the case of Fair, Isaac & Company Incorporated / Martha Poon
  • Beteiligte: Callon, Michel [Hrsg.]; Millo, Yuval [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]; Muniesa, Fabian [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Erschienen: Malden, Mass. [u.a.]: Blackwell, 2007
  • Erschienen in: Sociological review monographs
  • Ausgabe: 1. publ.
  • Umfang: 318 S.; Ill., graph. Darst
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 140517028X; 9781405170284
  • RVK-Notation: MS 4850 : Industrie (allgemeines) und Technik (Automatisierung), Technologie (Allgemeines)
    MS 5560 : Verbraucherverhalten
    QP 631 : Psychologische und soziologische Grundlagen der Werbung
    MS 4800 : Allgemeine Theorie und Gesamtdarstellungen
    MF 9100 : Finanz- und Wirtschaftspolitik
  • Schlagwörter: Marketinginstrument > Soziologie > Geschichte 1945-2007
    Wirtschaftssoziologie > Technik
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke
    Includes bibliographical references and index. - Enth. 14 Beitr

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