Huang, Jiandong
[Verfasser:in]
;
Wistuba, Michael P.
[Mitwirkende:r];
Losa, Massimo
[Mitwirkende:r]
Rubber modified asphalt pavement layer for noise and vibration absorption ; Gummi-modifizierte Asphalt-Pflasterschicht zur Absorption von Lärm und Vibration
Titel:
Rubber modified asphalt pavement layer for noise and vibration absorption ; Gummi-modifizierte Asphalt-Pflasterschicht zur Absorption von Lärm und Vibration
Beteiligte:
Huang, Jiandong
[Verfasser:in]
Erschienen:
TU Braunschweig: LeoPARD - Publications And Research Data, 2021-12-02
Anmerkungen:
Diese Datenquelle enthält auch Bestandsnachweise, die nicht zu einem Volltext führen.
Beschreibung:
Nowadays, a complex transportation network has been a symbol of urbanization development. Convenient transportation enriches people’s life. However, on one hand, traffic noise and vibrations from the transportation network are around everyone in the city, which affect the living condition of urban residents and could result in sleeping disorders. Besides the effects on humans, vibrations affect the integrity of historical buildings and can undermine the stability of sensitive buildings as hospitals, scientific research labs, and high-tech industries. On the other hand, the indirect impact of the more convenient transportation network is the recycling problem of end-of-life tires from increasing numbers of vehicles. To solve the above-mentioned issues, the present study aims to refine and optimize a new noise and vibration absorbing system for road pavements, and to meet the requirement of sustainability by the use of crumb rubber from end-of-life tires (ELTs). This noise and vibration absorbing system is composed of a gap graded asphalt surface layer containing a certain amount of crumb rubber and a lower vibration-absorbing layer with higher damping property. The main objectivities of this study are to study the noise reduction mechanism of the surface layer, to design and evaluate the asphalt mixtures for the damping layer based on the mechanical and damping properties, and to optimize the pavement structure based on the functional and mechanical characteristics. ; Ein komplexes Verkehrsnetz ist heute ein Symbol für die Urbanisierungsentwicklung. Bequemer Transport bereichert das Leben der Menschen. Einerseits sind Verkehrslärm und Vibrationen des Verkehrsnetzes in der Stadt allgegenwärtig, was sich auf die Lebensbedingungen der Stadtbewohner auswirkt und zu Schlafstörungen führen kann. Neben den Auswirkungen auf den Menschen beeinträchtigen Vibrationen die Integrität historischer Gebäude und können die Stabilität empfindlicher Gebäude wie Krankenhäuser, wissenschaftliche Forschungslabors und ...